Medicinsk sekreterare/Administratör till Funktion Hälsoprofessioner

Arbetsbeskrivning

Karolinska Universitetssjukhuset är idag ett av Europas främsta universitetssjukhus med cirka 16 000 medarbetare. Forskning och utbildning, liksom utveckling av hälso- och sjukvård, ses som kärnverksamheter vilka är likvärdiga med universitetssjukhusets vårduppdrag.

Funktion Hälsoprofessioner består av knappt 700 medarbetare. Verksamheten präglas av starkt fokus på klinisk och akademisk utveckling.

Vi söker  
Vi söker dig som har arbetat som Medicinsk sekreterare eller administratör och har en bred kompetens. Du kommer att ingå i en nybildad enhet med 18 erfarna administratörer som tillsammans har i uppdrag att stötta Funktion Hälsoprofessioner. Du brinner för service och utveckling i vardagen och ser samarbete med kollegor och övriga yrkeskategorier som ett naturligt inslag i arbetet.

Du är en handlingskraftig och kommunikativ person med förmåga att prioritera bland varierande arbetsuppgifter i en föränderlig organisation. Troligtvis har du arbetat inom en mellan- eller stor organisation.

Din IT-mognad är hög och förutom att du är en van användare av Officepaketet har du även lätt att lära dig nya system.

Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom Funktionsområde Medicinsk psykologi som är ett av sex funktionsområden inom Funktion Hälsoprofessioner och din huvudsakliga arbetsplats är i Solna men förekommer också i Huddinge.

Arbetet består av patientnära administrativt arbete i nära samarbete med verksamheten, administrativ chef och övriga kollegor. Du rapporterar till administrativ chef för Funktion Hälsoprofessioner och arbetar också till viss del med gemensam administration för funktionen.

Exempel på arbetsuppgifter:   
- Telefonkontakt med patienter, vårdpersonal, FK etc   
- Patientbokning   
- Beställningar i Logistic  
- Posthantering   
- Kassaregistrering   
- DRG-registrering   
- Skriva minnesanteckningar    
- Boka lokaler och kalla till möten   
- Fakturahantering i Raindance   
- Arkivhantering   
- Felanmälningar   
- Personalhantering i Heroma (frånvaro, ledigheter, schemaläggning m m)   
- IT-kontakt   
- Arbete med intern och extern webbsida   
- Övrigt förekommande uppgifter utifrån verksamhetens behov

Du är en aktiv deltagare i förekommande möten och du bidrar till funktionens och funktionsområdets utveckling.
 

Anställningsformen är tillsvidareanställning, heltid, om 39:50 tim/vecka.

Kvalifikationer   
Sökande har minst gymnasiekompetens samt flerårig arbetserfarenhet av patientnära arbete. Du har erfarenhet av journalsystem och då företrädesvis Take Care.
Du är utbildad Medicinsk sekreterare alternativt administratör med motsvarande kompetens.

Goda kunskaper i både svenska och engelska.

Personliga egenskaper   
Du är flexibel och stresstålig men värdesätter samtidigt noggrannhet och kvalitet i ditt arbete. Du tar initiativ, arbetar självständigt och har förmåga att arbeta mot uppsatta mål med ett högt engagemang och välkomnar förändringar och nytänkande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024