Medicinska sekreterare till Barn- och Ungdomshabiliteringen Nordost

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du en serviceinriktad och driven medicinsk sekreterare? Vill du ha ett varierande och meningsfullt arbete inom en verksamhet som arbetar för att underlätta livet för barn, ungdomar och vuxna med varaktiga funktionsnedsättningar? Då kan detta vara jobbet för dig!

Barn- och ungdomshabiliteringen vänder sig till barn och ungdomar (0-17 år) med varaktiga funktionsnedsättningar och deras familjer. Barnen och ungdomarna kan ha rörelsehinder, utvecklingsstörning eller autism. Verksamheten bygger på ett tvärfackligt familjecentrerat teamarbete, vilket innebär att barnet och familjen har full delaktighet i planering, genomförande och uppföljning av insatserna.

Barn- och ungdomshabiliteringen Nordost (NO) består av mottagningen i Kristianstad och i Hässleholm och har totalt tre medicinska sekreterare. Då två av våra medarbetare i Kristianstad har valt att anta nya utmaningar välkomnar vi nu två nya medicinska sekreterare! Hos oss får du stora möjligheter att påverka och utveckla ditt arbete! Vi välkomnar nya tankesätt och idéer som kan förbättra och förenkla våra administrativa processer.


ARBETSUPPGIFTER
En viktig del av arbetet som medicinsk sekreterare är att bemanna vår reception och att vara behjälplig både på telefon och i mötet med patienten. Det är du som är vårt ansikte utåt och som i många fall utgör en första kontakt för våra patienter och deras familjer. En annan viktig del av tjänsten innebär att ge administrativ stöttning och service åt såväl medarbetare som teamledare och enhetschef. I ditt uppdrag ingår även att arbeta med utveckling av de administrativa rutinerna och på olika sätt försöka förbättra/effektivisera våra administrativa processer. Du blir vår expert inom administration!

I övrigt ingår att skriva journaler, remisser och brev i vårt journalsystem PMO samt administrativt arbete i PASIS, QlikView och Raindance.

Sekreterargruppen utgör tillsammans en yrkesgrupp med gemensamt ansvar för den administrativa servicen på mottagningen i Kristianstad och i Hässleholm. Detta innebär nära samarbete och tjänstgöring på båda orterna men även att ni med enhetschefen har regelbundna yrkesträffar för att diskutera administrativa rutiner och förbättringsområden.


KVALIFIKATIONER
Vi strävar efter hög tillgänglighet för våra patienter och här har du som medicinsk sekreterare en central funktion. För att trivas i denna roll är det viktigt att du är en serviceinriktad person som gillar att vara i centrum och som har ett lösningsorienterat sinne! Då du blir vårt ansikte utåt i receptionen krävs det att du har ett mycket gott bemötande mot såväl patienter som anhöriga. Du kan ha många bollar i luften och trivs med nära samarbete. Du gillar ett omväxlande arbete och ser möjligheter istället för hinder. Som person är du positiv, ansvarstagande och självständig. Mycket stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vi söker dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativ motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av motsvararande arbetsuppgifter eller om du har arbetat i PMO och PASIS samt i våra andra system QlikView och Raindance. Goda svenskkunskaper i både tal och skrift är ett krav för tjänsten

Vi välkomnar både dig som nyutexaminerad och erfaren att söka!


ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Creime, Enhetschef
042-16 91 01
Susanne Andersson, Medicinsk sekreterare
042 – 16 91 23
Ingrid Kongslöv, Verksamhetschef
040-675 33 48
Anna Lindström, Teamledare
042-36 41 86
Göran Steen, Enhetschef
044-19 45 80
Marit Fontana Oscarsson, Psykolog
044-19 45 76
Madeleine Lindquist Nilsson, Enhetschef
046-77 07 44
Christina Bus Möller, Teamledare
046-77 07 16
Monica Andersson Lalic, Fysioterapeut
046-77 07 28
Peter Farkas, Enhetschef
046-77 06 68

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024