OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Den administrativa enheten i Lund består av totalt 24 medarbetare som finns placerade på olika fysiska enheter inom verksamhetsområde barnmedicin. Vi kan erbjuda olika typer av tjänster både inom mottagning och dagvård samt inom slutenvård och akutsjukvård.
Här är trivsel lika viktigt som att göra ett arbete med högsta kvalitet och bästa service. Vi är det högspecialiserade sekreterarteamet på barnmedicin i Lund och här har du möjlighet att göra skillnad - både för barnfamiljerna som söker vård hos oss men även för dig själv och dina kollegor.
Tycker du detta låter intressant? Då kan detta utmanande, omväxlande och roliga arbete, tillsammans med ett gäng härliga kollegor, vara ämnat just för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi två medicinska sekreterare till verksamhetsområde barnmedicin i Lund.
Till enheten i Lund söker vi nu dig som har intresse av att arbeta inom barnakutsjukvård. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår journalskrivning, besök- och diagnosregistrering, telefonservice, remiss och posthantering. Du kommer att arbeta på ett 38.25 timmarsschema, var tredje helg och rullande dag/kväll tillsammans med två kollegor på plats och några andra kollegor som är placerade i Malmö. Placering är under cirka ett år vid barnakutmottagningen men kan efter detta gå över till annan placering samt schema inom verksamhetsområde barnmedicin i Lund. Det finns möjlighet till arbete på distans.
Utöver detta söker vi även en slutenvårdssekreterare. Denna tjänst har arbetstid dagtid måndag fredag samt ingår i en arbetsgrupp med flera andra medicinska sekreterare. Utöver ordinarie arbetsuppgifter kopplas andra ansvarsuppgifter på beroende på kunskaper och intresse. Arbetet innebär frihet under ansvar och du är även en del av sekreterargruppen inom område barnmedicin, där vi hjälps åt och stöttar varandra vid behov.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har avslutad utbildning inom hälso- och sjukvårdsadministration 80 poäng KY eller 400 poäng YH, eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Har du tidigare arbetat med Region Skånes olika system såsom Melior, Pasis, Excel, och Qlikview är det meriterande. Även tidigare erfarenhet av DRG samt arbete inom slutenvård är meriterande. Du har god kunskap i svenska språket såväl i tal som skrift och gärna goda kunskaper i engelska.
För att trivas i denna roll ser vi att du är en person som tar stort ansvar, är van vid att prioritera självständigt bland dina arbetsuppgifter och att du har ett strukturerat arbetssätt. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och verkar för ett gott arbetsklimat. Vidare är du noggrann och har en god känsla för service gentemot patienter och medarbetare.
Utdrag ur belastnings- och misstankeregister kommer att göras innan eventuell anställning. I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.
Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.