OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Önskar du ett arbete i en högspecialiserad kirurgisk verksamhet där du kan bidra med din kompetens och engagemang? Vill du dessutom utvecklas inom handkirurgi och få en unik inblick och lära dig hela vårdprocessen hos oss? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag!
Handkirurgimottagning i Malmö är en högspecialiserad kirurgisk verksamhet för hela södra sjukvårdsregionen som erbjuder vård till barn och vuxna med olika sjukdomar och skador på händerna. All verksamhet inom området handkirurgi på Skånes universitetssjukhus (Sus) finns samlat i Malmö och vi tar hand om hela vårdkedjan. Här har vi samlokaliserat mottagning, vårdavdelning, rehabilitering, operation och sekretariat. Vi har ett nära och givande samarbete mellan verksamhetens alla delar och vi är en personalgrupp som bestående av många olika professioner. Vår verksamhet utmärks av höga patientflöden, korta vårdtider och medarbetare med gedigen kompetens inom sitt område.
Vi sitter i ljusa lokaler med närhet till varandra samt personal som vi samarbetar med. Alla på mottagningen är viktiga nyckelpersoner där vi gemensamt skapar och utvecklar vår arbetsplats. Vi eftersträvar ett medarbetarskap där du är aktiv i ditt eget lärande, och där du med din vilja, driv och framåtanda bidrar till vår fortsatta utveckling för att ge patienten den bästa möjliga vården.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill bli vår nya kollega!
Som medicinsk sekreterare på handkirurgimottagningen har du en variation av arbetsuppgifter såsom journalskrivning, patientregistrering, bokning och bevakning i Web-PASiS, hantera 1177-ärenden samt post- och remisshantering. Du har ansvar för ett antal läkare och du har telefontid där patienterna ringer för att bland annat boka tid eller förlänga recept. För att bredda din kompetens och för att vi ska vara en flexibel arbetsplats lär du dig arbetsuppgifter på vårdavdelningen, rehabavdelningen samt får en inblick i arbetet i vår reception. Arbetet är självständigt och kräver ett stort egenansvar.
Som ny medarbetare erbjuds du en introduktion anpassad utifrån din kompetens och erfarenhet för att du ska komma in i rollen på ett så bra sätt som möjligt. Du blir även tilldelad en mentor som följer dig under din introduktion. Vi värdesätter kompetensutveckling och erbjuder därför alla våra medarbetare regelbundna internutbildningar i form av föreläsningar, workshops och utbildningsdagar.
Då vi står inför en del förändringar med bland annat SDV (Skånes digitala vårdsystem) kan arbetsuppgifter och ansvarsområden utvecklas under arbetets gång och du får en unik möjlighet att vara med och utforma tjänsten. Vidare har vi ett högt flöde av patienter vilket ger dig som arbetar här möjlighet till att lära dig nya kunskaper, samtidigt som du får leverera med flexibilitet och god service.
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta hemma.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration, 80 poäng KY eller 400 poäng YH alternativt motsvarande godkänd medicinsk sekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Vidare har du goda kunskaper inom medicinsk terminologi. Då vårt främsta arbetsverktyg är telefon och dator är det positivt om du har tidigare erfarenhet av arbete med dessa. Vi arbetar i system som Melior, Medspeech, PASiS, Orbit, Qlickview samt 1177, och det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från dessa. Erfarenhet av väntetidsrapportering, remisshantering och Diagnosrelaterade grupper (DRG) är också av värde.
Som person är du positiv och noggrann samt brinner för att ge god service åt såväl patienter som dina kollegor. Det här är en tjänst för dig som trivs att arbeta i ett tidvis högt tempo och har förmåga att prioritera olika arbetsuppgifter när det krävs. Vidare tar du självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du trivs med att arbeta i team. Du har ett intresse och en vilja av att utvecklas inom arbetsområdet, delar gärna med dig av kunskap och erfarenheter och arbetar aktivt för en positiv arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Låter detta som en spännande utmaning? Då är du välkommen med din ansökan redan idag.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.
Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.