Medicinska sekreterare till Verksamhetsområde medicin i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Verksamhetsområde medicin i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Inom verksamhetsområde (VO) medicin bedrivs både öppen- och slutenvård inom olika specialistområden. Vi är en stor och sammanhållen verksamhet bestående av flera sektioner inom hela det medicinska området, som innefattar såväl planerad som akut vård. Till medicinmottagningen inom kardiologi kommer patienter bland annat för behandling och uppföljning av hjärtsjukdom samt för undersökning av hjärtat med ultraljud. På minnesmottagningen utreds och behandlas patienter i olika åldrar för kognitiv nedsättning och misstänkt demenstillstånd.

Inom båda mottagningarna arbetar vi i tvärprofessionella team där flera yrkeskategorier ingår som till exempel medicinsk sekreterare, läkare, sjuksköterska, kurator, arbetsterapeut och biomedicinsk analytiker.

Centralsjukhuset i Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. Vi har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. CSK erbjuder invånarna i upptagningsområdet vård med korta väntetider inom alla specialiteter, med drygt 2 600 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar två medicinska sekreterarkollegor till våra härliga team på båda mottagningarna! Den ena tjänsten utgår från medicinmottagningen med inriktning kardiologi. Den andra tjänsten utgör en delad tjänst och utgår 50 procent av tiden på medicinmottagningen med inriktning kardiologi och 50 procent av tiden på minnesmottagningen.

I rollen som medicinsk sekreterare utgör du en mycket viktig del av verksamheten genom att du tillsammans med dina kollegor skapar förutsättningar för och ser till att mottagningsarbetet flyter på bra. Ni delar på ansvaret för de dagliga och löpande arbetsuppgifterna så som telefon, diktatutskrifter, registreringar och bokningar. Därtill har ni ett nära tvärprofessionellt samarbete med de andra professionerna hos oss. Ni hjälps åt och fördelar arbetet efter verksamhetens behov och efter era olika kompetenser.

Vi använder oss av Pasis för bokning, bevakning och diagnosregistrering. Melior och MedSpeech för journalföring och taligenkänning. För annan administration använder vi oss till största del av Microsoft Office-paketet.

Skulle du vara intresserad av att bredda dina yrkeskunskaper och ta mer ansvar finns det goda möjligheter att göra det, exempelvis inom kvalitetsregister, kvalitetssäkring eller förbättringsarbete. För att du ska komma in i verksamheten och din roll på bästa sätt erbjuder vi dig en introduktion som är anpassad utifrån dina erfarenheter och behov. Då utveckling är centralt för oss lägger vi stor vikt vid att du som medarbetare är delaktig och får möjlighet att påverka utvecklingen hos oss.

Om du är nyfiken på vår verksamhet och vill veta mer om tjänsterna är du varmt välkommen att höra av dig så berättar vi mer.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande godkänd utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare, likaså om du har kunskaper i Melior och Pasis. Därtill är det fördelaktigt om du har kunskaper i att boka samt innehar klassificeringsutbildning.

Du som söker är nyfiken och som värdesätter utveckling i ditt arbete. Som person är du serviceinriktad och har ett gott bemötande gentemot såväl kollegor som patienter. I ditt arbetssätt är du strukturerad, har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna kräver det. Vidare ser vi gärna att du är bekväm med att ta egna initiativ och att du är noggrann. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du har en positiv attityd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Brådenmark
044-309 12 12
Ole Sunnerfjell, Vision
044-309 24 73
Stefan Nilsson
044-309 14 14
Caroline Marktorp
044-309 2512
Flemming Björnberg
044-309 17 02
Eva Thörn
044-309 28 05
Inga Svensson
044-309 14 83
Monika Kager Hidås, Områdeschef
044-309 11 57
Bodil Holmquist, Personalspecialist
044-309 27 04
Lena Malmström - Enhetschef
044-309 27 33

Sammanfattning

Postadress

J A Hedlunds väg 5
Kristianstad, 29185

Liknande jobb


Receptionist/administratör till Farsta Rehab

Receptionist/administratör till Farsta Rehab

27 december 2024