OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Sölvesborg
Sölvesborg ligger vid den Blekingska kusten med cirka en timme till Karlskrona och Malmö. Det som utmärker Sölvesborg är framtidstro och gemyt, en stadskärna med danska och medeltida influenser, Sölvesborgsbron med sin prisbelönta ljussättning och Listerlandet med sina sandstränder och pittoreska fiskelägen. Men också Sweden Rock Festival och Mjällby AIF som har sina hemmaarenor i kommunen. Det bor cirka 17 000 invånare här och vi har en vision om att vara 20 000 invånare år 2020. Vi arbetar aktivt för att hålla invånarna och deras behov i fokus; värme, närhet och engagemang ska genomsyra allt vi gör.
ARBETSUPPGIFTER
Placering: Omsorgsförvaltningen
Som MAS ingår du i omsorgsförvaltningens ledningsorganisation där du inom organisationen har en viktig roll att särskilt stödja och bevaka hälso- och sjukvårdsfrågorna i hela omsorgsförvaltningen.
I rollen som MAS ansvarar du för att följa upp, upprätthålla och utveckla verksamhetens kvalitet och säkerhet, samt att se till att författningsbestämmelser och andra regler som berör hälso- och sjukvårdens område är kända och efterlevs.
Som sakkunnig inom vård och omsorg ska du ge löpande råd och stöd till förvaltningen i frågor som berör hälso- och sjukvården. Du representerar omsorgsförvaltningen i olika samverkansmöten med landstiget i Blekinge.
Sedvanliga arbetsuppgifter som MAS, beskrivna i lag och föreskrifter.
• ansvar för kvalitet och säkerhet inom verksamheten och att god omvårdnad ges till patienterna enligt läkares ordinationer.
• ansvar för att krav som ställs på dokumentation, läkemedelshantering, anmälan av skador, medicintekniska produkter, delegeringar, information och utbildning uppfylls.
• utöva sitt ansvar genom att planera, styra, kontrollera, dokumentera och redovisa arbetet för verksamhetens kvalitet och säkerhet.
• medverka i arbetet med mål, ramar, struktur, resultat och resursanvändning
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med lämplig vidareutbildning. Du har goda kunskaper om den lagstiftning som reglerar verksamhetsområdet. Flera års erfarenhet från hälso- och sjukvård inom landsting, kommunal eller annan utförare krävs. Erfarenhet av utvecklings, uppföljnings, kvalitets och/eller utredningsarbete är meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet från arbete i ledande ställning samt förståelse för arbetet i en politiskt styrd organisation.
Som person är du analytisk och strategisk. Du är initiativtagande och självständig. Du arbetar strukturerat, har lätt för att sätta dig in i komplicerade texter och sammanhang och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Körkort B.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.
I vår kommun tillämpar vi drogtest innan anställningen.
Vi välkomnar såväl manliga som kvinnliga sökande.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Louise Zander
0456-81 67 33
Annika Svensson
André Jönsson, Enhetschef
0456-81 69 64, 0703-14 32 59
Kith Mårtensson,
0456-81 69 12, 0735-07 48 28
André Jönsson, Enhetschef
0456-81 69 64, 0703-14 32 59
Åsa Henningsson, LSR
0456-81 69 61
Anneli Lysö, Enhetschef
0456-81 69 20
Ann Olsson, Kommunal
0456-81 68 37
Gunilla Larsen, Enhetschef
0456-81 67 34
Kommunal
0456-81 68 06