OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen i Sölvesborgs kommun Som MAS har du ett stort intresse av att utveckla den kommunala sjukvården.Du ansvarar för att en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet bedrivs inom kommunens särskilda boenden.Du ansvarar även för att den kommunala sjukvården arbetar enligt gällande lagstiftning.Detta genom att bland annat följa upp och utveckla dokumentation enligt HSL.Du ansvarar dessutom för en fungerande avvikelserapportering och för anmälan enligt 24§ HSL. Till arbetsuppgifterna hör även utredningsarbete i frågor med anknytning till sjukvården.Du kommer att ingå i samarbetsgrupper för att utveckla vårdkedjor och utveckla samarbetet med övriga kommuner och landstinget.Tjänsten som MAS är placerad i stab till omsorgschefen.Du ansvarar för att en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet bedrivs inom kommunens särskilda boenden.Du ansvarar även för att den kommunala sjukvården arbetar enligt gällande lagstiftning.Detta genom att bland annat följa upp och utveckla dokumentation enligt HSL.Du ansvarar dessutom för en fungerande avvikelserapportering och för anmälan enligt 24§ HSL. Till arbetsuppgifterna hör även utredningsarbete i frågor med anknytning till sjukvården.Du kommer att ingå i samarbetsgrupper för att utveckla vårdkedjor och utveckla samarbetet med övriga kommuner och landstinget.Tjänsten som MAS är placerad i stab till omsorgschefen.Tidigare arbete som MAS och/eller MAS-utbildning är meriterande.Uppgifterna ställer också krav på kunskaper om författningar och andra regler för den kommunala verksamheten, inbegripet den verksamhet som regleras av socialtjänstlagen. Eftersom det bara finns en MAS-tjänst inom kommunen måste du både kunna arbeta självständigt och ha förmåga att samverka.Du behöver ha lätt för att utveckla goda kontakter med medarbetare på alla nivåer i organisationen.Stor vikt fästes vid personlig lämplighet.Vi ser att du är legitimerad sjuksköterska med lämplig yrkeserfarenhet och helst att du har en vidareutbildning till distriktssköterska eller geriatrisk/psykiatrisk vård. Arbetet fordrar goda IT-kunskaper och förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift.Vana vid utrednings-/dokumentationsarbete är en merit.Körkort är krav, eftersom arbetet innebär en del resor inom och utanför kommunen. I vår kommun tillämpar vi drogtest innan anställning.