OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 39 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Stöd- och utvecklingsenhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. För alla områden gäller att:
Vi arbetar stödjande gentemot förvaltningsledning, politiker och verksamhet i olika utvecklingsuppdrag för att nämndens mål ska uppnås. Vi har ett granskande uppdrag då det gäller intern kvalitetskontroll i verksamheterna.
Vi ansvarar även för omvärldsbevakning inom våra respektive specialområden och stödjer nämnd, förvaltningsledning och verksamhet i att ta fram analyser, utredningar och underlag för beslut.
ARBETSUPPGIFTER
Som vår MAS med särskilt medicinskt ansvar, säkerställer du att patienten får en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet. Du ansvarar för att etablera rutiner för att kontakta läkare och annan hälso- och sjukvårdspersonal vid behov och att patienten får den hälso- och sjukvård läkaren har bestämt.
I uppdraget ingår även att leda utvecklings- och förbättringsarbeten inom området.
Du borgar för att rutinerna för läkemedelshantering är säkra, att patientjournaler förs samt att besluten om delegering är patientsäkra. Som MAS säkerställer du också att anmälan görs till kommunal nämnd om en patient utsatts för allvarlig skada eller sjukdom i samband med vård och behandling eller utsatts för risk för det.
Uppdraget som medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) är reglerat i lag och författning och dennes ansvar finns i 11 kap 4 § Hälso- och sjukvårdslagen (2017:30) och 4 kap, 6 § Hälso- och sjukvårdsförordning (2017:80).
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med mångårig erfarenhet bland annat avseende av patientsäkerhetsarbete samt av arbete med den lagstiftning som reglerar vård- och omsorgsarbetet.
Erfarenhet av kvalitets- och utredningsuppdrag samt av att verka i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Vi tror att du har en naturlig fallenhet för att skapa långa och hållbara relationer och nätverk, då rollen innebär många interna och externa kontakter varför du är kommunikativ, både i tal och i skrift. Du är en person som tar initiativ till utveckling och möter nya utmaningar och förutsättningar med ett positivt förhållningssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav samt datafärdigheter relevanta för befattningen
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Casselblad
031-7929640
Kathy Olausson
031-792 9891
Enhetschef Kerstin Casselblad
031-7929640
Furulunds äldreboende Kathy Olausson
031-792 9891
Administrativ chef Gerd Strandén
031-7921292
Nås genom kommunens växel
031-792 10 00
Chef Anna Holstmark
0317929951
Vision
031 792 1000
Kommunal
031 792 1000
Verksamhetschef Cai Berggren
031-792 98 34