OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vi söker dig med erfarenhet och omfattande medicinska kunskaper till vår härliga barnkund i Västerås. I första skede kommer rekrytering för vaken natt prioriteras.
Jag är en kreativ och smart 12-årig tjej. Jag bor i Västerås med min mamma och storasyster. Jag söker dig som vill följa med och stötta i min vardag. Det vore roligt att du precis som jag är kreativ och har djurintresse. Jag tycker om att pyssla, baka, lyssna på musik, dansa, titta på film, hålla på med smink, gunga och vara i lekparker. Vill du följa med?
Arbetet innebär många medicinska vårduppgifter men är även av övervakande och omvårdande karaktär varpå medicinska kunskaper eftersökes. Du behöver vara lugn, trygg och noggrann i de olika momenten och rutiner som arbetet innehåller. Arbetsuppgifterna består bland annat av att sköta och övervaka näringsdropp, sköta urostomi och iliostomi, övervaka central infart för näringstillförsel, ge medicin i gastrostomi, hygienrutiner kring infarter, köra rullstol vid behov och rehabträning.
Arbetet är främst förlagt i flickans hem med anhöriga varpå det är viktigt att du som söker önskar en långsiktig anställning samt ett tätt och välfungerande samarbete med familjen.
Vi söker:
På kundens önskemål ser vi gärna kvinnliga sökande över 25 år
Rökfri
Vårderfarenhet
Tidigare arbete med assistans hos barn
Meriterande med erfarenhet och kunskap kring NPF-diagnoser
Ej pälsdjursallergi då kund har hund i hemmet
Körkort samt tillgång till bil
Beställt registerutdrag (se nedan)
Antal tjänster: minst 3st
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetspassen är förlagda dag, kväll samt vaken natt. Allt från timvikarier till 80%. Större tjänstgöringsgrader kommer prioriteras i rekryteringen.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personl på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Entligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Blanketten du ska välja heter LSS – utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult