OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicinteknisk apparatur i hemmet (MAH) söker hjälpmedelskonsulent
Är du Sjuksköterska och motiveras av att arbeta teambaserat, förbättra
verksamheten och utveckla dig själv och dina arbetskollegor? Då har vi tjänsten för dig!
Medicinteknisk apparatur i hemmet (MAH) är en av fyra hjälpmedelsverksamheter inom Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) och Region Stockholm.
MAH ansvarar för hjälpmedel som används i hemmiljön så som andningshjälpmedel, nutritions, insulin- och infusionspumpar, inhalationsutrustningar, diabeteshjälpmedel och försäljning av CPAP-masker och maskdelar. Sortimentet riktar sig mot både vuxna och barn.
Verksamheten är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och vårdgivare från hela Stockholms län.
MAH´s lokaler ligger i Solna.
Nu söker vi på Medicinteknisk apparatur i hemmet en ny hjälpmedelskonsulent med sjuksköterska examen som kan komplettera vårt härliga team.
Som hjälpmedelskonsulent använder du ditt kunnande och din erfarenhet för att ge råd och stöd till förskrivare och patient. Du arbetar konsultativt och ger förskrivare expertstöd kring hjälpmedel, rutiner och regelverk. En stor del av arbetstiden är administrativ och du trivs därmed att jobba vid dator och via telefon. Arbetstiden är förlagd på dagtid måndag till fredag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Sakkunnig inom olika hjälpmedelsområden t.ex. andningshjälpmedel och inhalationsutrustningar
- Sortimentsarbete
- Informera, utbilda och ge råd till förskrivare
- Ansvara och hålla i förskrivarutbildningar
- Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar
- Ligga i framkant och följa utvecklingen av medicintekniska produkter
Du kommer att arbeta självständig men ingår i ett team av hjälpmedelskonsulenter, medicintekniska ingenjörer, tekniker samt personer inom administration och lager/logistik.
Din kompetens:
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har några års klinisk erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi önskar att du har kunskap inom ovan nämnda hjälpmedelsområden, gärna som förskrivare där du har arbetat i Beställningsportalen. Då en hel del administrativa arbetsuppgifter ingår i rollen så är det av hög vikt att du har god datormognad, kunskap och erfarenhet av officepaketet och att du har lätt att formulera dig i tal och skrift. Du jobbar utifrån ett strukturerat arbetssätt, vill erbjuda en hög service, har god förmåga att arbeta självständigt men ser samarbete som en förutsättning i yrkesutförandet.
Klinisk erfarenhet av andningshjälpmedel eller andra medicinska behandlingshjälpmedel är meriterande Det är också meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom hjälpmedelsverksamhet samt kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling).
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information:
Vi erbjuder förmåner så som friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvård under arbetstid, flextid samt möjlighet att delvis arbeta på distans.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Eventuellt kan provanställning i sex månader förekomma.
Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma tillsättas innan sista ansökningstid.
Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:
- tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.
- ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.
- krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.
Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/.
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige