OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av kommunikationsarbete inom offentlig sektor? Välkommen med din ansökan redan idag!
Om uppdraget
Vår kund i Stockholm har behov av en mediekommunikatör med start den 1 september fram till 31 december, med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid. Placeringsort: Solna. Möjlighet till distansarbete finns två dagar i veckan.
Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:
- Arbeta med strategisk kommunikationsrådgivning kopplat till media
- Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
- Hantera medieförfrågningar och medieträna talespersoner
- Rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
- Ta fram kommunikationsplaner och budskap för olika kommunikationsaktiviteter
- Arbeta i pressjouren
- Initiera presstips och pressaktiviteter
- Följa upp och utvärdera insatser
- Presentera månatlig statistik över genomslag i media
- Omvärldsbevakning, marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
Dina kvalifikationer
Krav för tjänsten:
- Högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som bedöms som likvärdig och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Alternativt en gymnasieutbildning eller annan likvärdig utbildning och fem (5) års arbetslivserfarenhet som kommunikatör
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som pressekreterare, presschef, pressansvarig eller liknande
- Minst ett (1) års erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Goda kunskaper i redigeringsverktyg, exempelvis Indesign och Photoshop
- Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyg, exempelvis Episerver och Sitevision
- En förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal och skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson