OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Riksdagsförvaltningen och sektionen medieproduktion söker nu en medietekniker med inriktning mot konferensteknik och distansmöten som vill jobba med att tillhandahålla smidiga tekniska konferenslösningar och utveckla den digitala mötestekniken inom förvaltningen.
Dina arbetsuppgifter
Ny konferensteknik vid distansmöten är en viktig del i den parlamentariska processen. Du arbetar med att ge tekniskt stöd vid konferenser, distansmöten och även vid produktion av webb- och tv-sändningar. I rollen ingår att stötta ledamöter och medarbetare på ett mer handgripligt sätt både inför och under möten. Arbetet utförs i samband med alla offentliga debatter i kammaren och utskotten och ofta även vid seminarier och konferenser på plats i riksdagens lokaler eller digitalt. Du kommer även att vara delaktig i planering av kommande arrangemang internt i gruppen och ibland tillsammans med beställare och arrangörer.
Du kommer kontinuerligt att behöva fördjupa dina kunskaper om de system du arbetar med, utveckla arbets- och incidenthanteringsprocesser samt vara delaktig i vidareutveckling av befintliga och nya tekniska lösningar tillsammans med kollegor inom sektionen och produktionsenheten.
Du behöver vara beredd på att ibland få arbeta tidiga morgnar eller sena kvällar. Helgarbete kan också förekomma.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom medieteknik, alternativt annan likvärdig utbildning eller erfarenhet. Du har goda kunskaper inom området medieteknik och flerårig erfarenhet av att arbeta med konferensteknik och distansmöten i större sammanhang. Du har också erfarenhet av och kunskap om programvaror för ljud- och bildsystem och digitala möten. Det är meriterande om du har erfarenhet av ljud och bild i nätverk, vana att använda MS Visio eller Cad-program samt vana att läsa och skapa dokumentation för de system du handhar. Som person är du ansvarstagande och kan planera och organisera ditt arbete samt självständigt söka den information du behöver.
Vissa situationer kan upplevas som stressiga, och du behöver då vara lugn och metodisk och ha en strategisk blick. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, engagemang och kvalitetsmedvetenhet.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Eftersom arbetet innebär många kontaktytor är det viktigt att du är social och har lätt för att samarbeta med andra. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Referensnummer: 1089-2020/21
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
•
Mats Tidstrand, chef, 08-786 63 79
Fackliga representanter
• Lars Eriksson, Saco, 08-786 40 00
• Ann-Charlotte Eklund, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86