OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Mediq’s leverantörsarbete och vårt inköpsteam? Är du en driven, engagerad och dedikerad ledare? Då är detta tjänsten för dig!
Arbetsbeskrivning
Som inköpschef på Mediq har du en central roll och är den kommersiella länken mellan leverantörer och våra interna funktioner inom koncernen. Du utvecklar och leder tillsammans med ditt inköpsteam på tre medarbetare den årliga planeringen av leverantörsaktiviteter samt förbereder och genomför förhandlingar. I det dagliga arbetet säkrar du delaktighet från relevanta intressenter och fortlöpande uppföljning och efterlevnad av avtal, priser och villkor. Du arbetar i nära samarbete med koncernens juridiska team samt avdelningen för Kvalité & Miljö gällande Code of Conduct och MDR/IVDR. Tillsammans med de Nordiska Kategoricheferna ansvarar du för att definiera kriterier, söka nya potentiella leverantörer och partners samt optimering av inköpsprocessen i förhållande till Mediq koncernens riktlinjer.
Vi söker dig som
Har stort driv, affärsmässig förståelse och förmågan att axla flera och samtidiga projekt. Du vill göra skillnad, trivs i en föränderlig miljö och kavlar prestigelöst upp ärmarna för att ta dig framåt.
Relevant utbildning, lägst kandidatexamen
5 års erfarenhet av strategiskt inköp
Erfarenhet av medicinsk utrustning är en fördel men inte ett krav
Stark kommersiell och analytisk förmåga
Van användare av MS Office och särskilt god användare i Excel
Mycket goda kommunikativa egenskaper i tal och skrift
Behärskar engelska väl, i synnerhet gällande förhandling
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen är du självständig, har en positiv inställning och är uthållig. Du motiveras och drivs av förändring tillsammans med inställningen att ”det går”. Du kommer att arbeta i en matrisorganisation där din samarbetsförmåga gör att du lätt bygger relationer och du ger ett tryggt intryck i alla nivåer inom organisationen. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar - Caring Heart, Customer Drive och Champion Spirit och tydligt låter detta återspeglas i ditt ledarskap.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kungsbacka med tillträde så snart som möjligt. Du rapporterar till Head of Nordic Sourcing som sitter i Danmark. Resor inom Norden kan förekomma. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Lars Danielsen, Head of Nordic Sourcing tel: +45 2990 1816
Ulrika Werngren, HR Business Partner tel: 031-388 90 37
Då vi arbetar med löpande urval uppmuntrar vi dig att söka så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast den 17 maj!