Mediq söker Product Specialist/Account Manager till Stockholmsområdet

Mediq söker Product Specialist/Account Manager till Stockholmsområdet

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en ny utmaning och utvecklande tjänst? Vill du bli en del av ett företag som tänker bli bäst i sin bransch? Vi söker en ny stjärna till vårt säljteam på Healthcare Solutions – är det du? Varmt välkommen med din ansökan!
Som Product Specialist/Account Manager på Mediq ansvarar du för operationella försäljningen, strategi och marknadsföring i ditt regionala affärsområde. Du arbetar utifrån din arbetsplan med direktförsäljning, kunder, anbud och aktiviteter. Vi söker dig som har ett brinnande engagemang för att knyta nya kontakter och skapa långsiktiga relationer med kunder. Vi erbjuder en spännande tjänst i ett växande internationellt företag där du och dina erfarna kollegor arbetar med attraktiva produkter och sortiment. Rollen är omväxlande med stor möjlighet att vara med och driva vår marknadsposition parallellt med din egen personliga utveckling. Förutom ett gott gäng kollegor kommer du att supporteras av din Sales Manager samt interna funktioner som Inköp, Kundservice, Marknad & Kommunikation, Anbud- och Avtal samt Materialstyrning.
Vem är du?
Vi tänker att du har en kommersiell profil och utbildning inom och/eller likvärdig arbetslivserfarenhet från sjukvård och/eller försäljning. Du har erfarenhet av att sätta tydliga mål samt planera och genomföra aktiviteter utifrån organisationens strategier och budget. Du är målmedveten och har ett brinnande intresse för att skapa affärer både individuellt men också i team. Genom din kommunikativa förmåga har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Erfarenhet av försäljning mot sjukvården är mycket användbart men din inställning, din energi, nyfikenhet och drivkraft är det absolut viktigaste.
Du behärskar MS Office och är en van användare av Excel samt att analysera, omvandla och använda marknadsinformation till försäljning. För oss på Mediq är det viktigt att du delar våra värderingar - Caring Heart, Customer Drive och Champion Spirit och tydligt låter detta återspeglas som kollega och medarbetare.
Tjänsten är en Tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjlig. Resor och övernattningar ingår och då vi söker en person som bl.a. ska arbeta i Stockholm så tror vi att lämplig bostadsort är någonstans i Mälardalen/Stockholmsområdet. Har du frågor är du välkommen att kontakta:
Johanna Tjellander, Sales Manager 031-388 90 31
Ulrika Werngren, HR Business Partner 031-388 90 37
Då vi är måna om att tillsätta tjänsten så fort som möjligt arbetar vi med löpande urval. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 24 april.
Mediq Sverige AB är en ledande aktör inom global hälso- och sjukvård. Varje dag förbättrar vi livet för miljontals människor genom att tillhandahålla sjukvårdsmaterial, medicintekniska produkter, leveranser, utbildning och rådgivning till våra kunder som återfinns både inom den privata och offentliga sektorn. Vår mission är att vara en pålitlig leverantör till hälso- och sjukvården och bidra till att människor får ett så bra liv som möjligt. Vår vision är att vara våra kunders och partners förstaval. Mer information finns på vår hemsida www.mediq.se
Vi tillhör den nederländska koncernen Mediq B.V som ursprungligen grundades 1899 och har ca 2.500 medarbetare i Europa. Mediq Sverige har idag ca 220 engagerade medarbetare och tillsammans levererar vi ut ca 3,5 miljoner orderrader/år. Vårt huvudkontor och logistikcenter ligger i Kungsbacka, men vi har verksamhet på ytterligare två orter i Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mediq Sverige AB UPPLANDS VÄSBY
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Postadress

Johanneslundsvägen 2
UPPLANDS VÄSBY, 19461

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024