OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 200 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO
Motiveras du av att ge service i världsklass? Vill du ha ett meningsfullt jobb där du bidrar till ett bättre arbetsliv? Skulle du vilja jobba tillsammans i ett stöttande, härligt och kompetent team? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker Vision en medlemsadministratör till Medlemsenheten. Är det dig vi söker?
Om jobbet som medlemsadministratör
Tillsammans ansvarar vi på Medlemsenheten för avisering och betalning av Visions medlemsavgifter samt att uppdatera Visions medlemssystem. Det kan tillexempel innebära att registrera medlemskap, uppdatera personuppgifter och information om fackliga avdelningar men också svara på frågor både från medlemmar och förtroendevalda. Vår kontakt med medlemmar och förtroendevalda sker idag framför allt via telefon och mail. Medlemsenheten består av 20 medarbetare, vi är ett team som månar om varandra och tycker det är viktigt att alla trivs, utvecklas och har kul på jobbet med högt i tak.
Vad kan vi erbjuda dig?
• Vi är en schysst arbetsgivare med en bra och hållbar arbetsmiljö samt generösa villkor och förmåner – vi lever som vi lär.
• Vi har väldigt nöjda medarbetare som tycker att vi är en mycket attraktiv arbetsgivare
• Vi satsar mycket på att skapa framtidens arbetsplats med ett framåtlutat, modigt, tillitsfullt och inkluderande ledarskap och självledarskap där vi varje dag hjälps åt att göra varandra bättre.
• Vi sitter i fina moderna nyrenoverade lokaler mitt i stan på Kungsgatan och du kommer även ha möjlighet att jobba på distans till viss del ifall du så önskar.
Är du rätt för rollen som medlemsadministratör?
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kund- eller medlemsservice gärna via telefon. Självklart har du mycket god datorvana och lätt för att lära dig nya system. För att snabbt kunna komma in i jobbet vill vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett CRM-system. Det medlemssystem vi använder, Carma, är baserat på Microsoft Dynamics MMS.
För att passa i den här rollen är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du ser vad som behöver göras. Du behöver vara serviceinriktad och bra på att samarbeta med andra människor men också trivas med självständigt och ibland repetitivt arbete med stort eget ansvar. Att vara stabil och jobba strukturerat samt kvalitetsmedvetet är ytterligare faktorer som kännetecknar dig. På Vision eftersträvar vi mångfald ur alla aspekter.
Anställningen avser heltid och är en tidsbegränsad anställning till och med 31 augusti 2023. Tillträde så snart som möjligt.
Låter det här som en passande roll för dig? Då är du välkommen med ditt CV och personliga brev senast 15 augusti 2022. Vi kommer att hantera ansökningarna fr o m början av augusti och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Du ansöker genom att klicka på knappen ansökan nedan. Vi tar inte emot ansökningar via brev eller mejl.
Då det är semestertider är vi något begränsade i att svara på frågor kring tjänsten under vecka 29.
Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, landsting, regioner, privata företag eller kyrkan. Många är också studenter med siktet inställt på arbete inom välfärden. Våra 200 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.
Kontaktpersoner på detta företaget
AffiKölevik, Verksamhetschef
070-556 44 06
JoakimUnnerbäck, Personalrepresentant
0771-44 00 00
StefanBjörk, Central samordnare
076-1271677
JeanetteForss, Verksamhetschef
070-313 56 61
AndersLenell, Personalrepresentant
060-13 56 73
LindaHjelm, Personalrepresentant
060-13 56 72
Stefan Björk,
076-1271677
KristinaKällgren, Central samordnare
076-776 13 13
UlfSjöberg, Verksamhetschef
0771-44 00 00
CarinaWilén, Personalrepresentant
0771-44 00 00