Medlemsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 200 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.



Motiveras du av att ge service i världsklass? Vill du ha ett meningsfullt jobb där du bidrar till ett bättre arbetsliv? Skulle du vilja jobba tillsammans i ett stöttande, härligt och kompetent team? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker Vision två medlemsadministratörer till medlemsenheten. 

Om jobbet som medlemsadministratör
Tillsammans ansvarar vi på medlemsenheten för avisering och betalning av Visions medlemsavgifter samt att uppdatera Visions medlemssystem. Det kan till exempel innebära att registrera medlemskap, uppdatera personuppgifter och information om fackliga avdelningar men också svara på frågor både från medlemmar och förtroendevalda. Vår kontakt med medlemmar och förtroendevalda sker idag framför allt via telefon och mejl. Medlemsenheten består av 20 medarbetare, vi är ett team som månar om varandra och tycker det är viktigt att alla trivs, utvecklas och har kul på jobbet med högt i tak.

Vad kan vi erbjuda dig?

• Vi är en schysst arbetsgivare med en bra och hållbar arbetsmiljö samt generösa villkor och förmåner – vi lever som vi lär.
• Vi har väldigt nöjda medarbetare som tycker att vi är en mycket attraktiv arbetsgivare
• Vi satsar mycket på att skapa framtidens arbetsplats med ett framåtlutat, modigt, tillitsfullt och inkluderande ledarskap och självledarskap där vi varje dag hjälps åt att göra varandra bättre.
• Vi sitter i fina moderna nyrenoverade lokaler mitt i stan på Kungsgatan och du kommer även ha möjlighet att jobba på distans till viss del ifall du så önskar.

Är du rätt för rollen som medlemsadministratör?
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kund- eller medlemsservice gärna via telefon. Självklart har du mycket god datorvana och lätt för att lära dig nya system. För att snabbt kunna komma in i jobbet är det ett krav att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett CRM-system. Det medlemssystem vi använder, Carma, är baserat på Microsoft Dynamics MMS.

För att passa i den här rollen är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt och att du ser vad som behöver göras. Du behöver vara serviceinriktad och bra på att samarbeta med andra men också trivas med självständigt och ibland repetitivt arbete med stort eget ansvar. Att vara stabil och jobba strukturerat samt kvalitetsmedvetet är ytterligare faktorer som kännetecknar dig. 

Anställningen är på heltid och är en tidsbegränsad anställning under 1 år och 9 månader med eventuella möjligheter till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.

Välkommen med ditt CV och personliga brev senast 11 december 2022. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker genom att klicka på knappen ansök nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

AffiKölevik, Verksamhetschef
070-556 44 06
JoakimUnnerbäck, Personalrepresentant
0771-44 00 00
StefanBjörk, Central samordnare
076-1271677
JeanetteForss, Verksamhetschef
070-313 56 61
AndersLenell, Personalrepresentant
060-13 56 73
LindaHjelm, Personalrepresentant
060-13 56 72
Stefan Björk,
076-1271677
KristinaKällgren, Central samordnare
076-776 13 13
UlfSjöberg, Verksamhetschef
0771-44 00 00
CarinaWilén, Personalrepresentant
0771-44 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VISION
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Box 7825
None

Postadress

Kungsgatan 28A
Stockholm, 11135

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024