Medlemskommunikatör/Kravhandläggare till Kommunals a-kassa, Kalmar

Medlemskommunikatör/Kravhandläggare till Kommunals a-kassa, Kalmar

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknaden förändras i allt snabbare takt och arbetslöshetskassornas uppdrag har kanske aldrig varit viktigare. Därför söker vi nu flera ansvarstagande och serviceinriktade Medlemskommunikatörer/Kravhandläggare för att stärka upp Kommunals a-kassa i Kalmar. Kanske är det just dig vi söker!

Om Kommunals a-kassa
Kommunals a-kassa har i uppdrag att handlägga ärenden om medlemskap och arbetslöshetsersättning för medlemmar. I dagsläget är över 600 000 personer medlemmar i Kommunals a-kassa och det är primärt anställda, eller tidigare anställda, i Sveriges kommuner, landsting, församlingar och inom naturbruksområdet.

Om tjänsten
Som Medlemskommunikatör är du ofta den första kontakten för medlemmen. Du kommunicerar med medlemmar per telefon, mail och via ”Mina Sidor” för att svara på deras frågor och ge service. Du kommer också att handlägga in- och utträden i Kommunals a-kassa. I tjänsten kommer du även att arbeta som Kravhandläggare där du tar hand om nya och befintliga återkrav av ärenden där felaktig utbetalning behöver justeras samt lägga upp återbetalningsplaner. I ditt arbete har du stöd av en teamledare och fem kompetenta och hjälpsamma kollegor i ditt team. På Kommunals a-kassas kontor i Kalmar arbetar 40 engagerade och serviceinriktade kollegor.

Typiska arbetsuppgifter Vara i dialog med medlemmar via telefon, mejl och ”Mina Sidor”
Hantera in- och utträden
Handlägga och genomföra krav på skulder från medlemmar och göra återbetalningsplaner
Hålla dig uppdaterad på gällande lagstiftning och rutiner
Tjänsten passar dig som trivs i en informerande och serviceinriktad roll där du dagligen är i kontakt med medlemmar. I den här rollen erbjuds du en möjlighet att utvecklas inom service och handläggning, och med dig på vägen har du ett team av drivna kollegor.

Vi söker dig som Har minst eftergymnasial utbildning. Högre utbildning är meriterande.
Har erfarenhet av arbete i en kundserviceroll eller som handläggare.
Är serviceminded, empatisk och lyhörd.
Är kommunikativ och kan förmedla komplex information på ett tydligt och enkelt sätt.
Är van vid att arbeta med många saker samtidigt och kan naturligt skifta fokus mellan dina arbetsuppgifter.
Har en god systemvana.
Är flytande i svenska och engelska (tal och skrift), samt gärna något ytterligare språk.
Fina förmåner och utvecklingsmöjligheter
Som anställd inom Kommunals a-kassa har du goda möjligheter till kompetensutveckling. Din anställning inleds med en gedigen utbildning där du får introduktion i arbetet och lär dig att kommunicera med medlemmar på ett enkelt och tydligt sätt. Förutom utbildning erbjuds du: 32 dagars semester + ett antal fridagar
Möjlighet att flexa dina arbetstider
Kollektivavtal med Handels
Rikslunchkort
Friskvårdsbidrag och massage på kontore

Välkommen med din ansökan!
Tillträde för tjänsten är i slutet av september och det är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl, men för frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta Sofie Eriksson på sofie.eriksson@barona.se. Är du intresserad av att komma i kontakt med fackligt ombud på arbetsplatsen, fråga ansvarig rekryterare efter kontaktuppgifter.

Vi ser fram emot din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Klientifiera arbetslösa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunals a-kassa
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Postadress

Barnhusgatan 6
Stockholm, 10139

Liknande jobb


19 december 2024

17 december 2024

10 december 2024