OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FAR utvecklar ekonomi-Sverige och ger näringsliv och samhälle tydliga spelregler, rätt kompetens och tillförlitlig information.
Vill du bli vår nya stjärna som bidrar till en ökad dialog med FAR:s medlemmar? Är du genuint intresserad av att leverera god service och skapa struktur, ordning och reda? Då ska du läsa vidare om detta spännande jobb!
Om rollen
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att löpande ha kontakt med våra medlemmar i syfte att öka och fördjupa dialogen. Du kommer ha kontakt med både nya och befintliga medlemmar och medlemmar som väljer att utträda. Du nyttjar aktivt vårt CRM-system (MS Dynamics) för att ta fram underlag och statistik för ett proaktivt arbete mot potentiella medlemmar, i framtidsspaningar och i diverse projekt.
Vidare kommer du att bidra till väl planerade och genomförda event, såsom webbinarium och frukostseminarium, tillsammans med dina kollegor på FAR. Du kommer genom koordinering och framtagning av enklare texter bidra till publicering av nyheter och artiklar kopplat till affärsområdet Medlem, och du är sammankallande i Medlems marknadsgrupp.
Du får även möjlighet att bistå i medlemsadministrationen och vid behov med enklare medlemsrådgivning. Du a
Arbetet är varierande med en spännande blandning av administration och utåtriktat arbete. Du har kontaktytor över hela företaget. Rätt person får snabbt stort eget ansvar.
Om FAR
FAR är en branschorganisation inom redovisning, revision och rådgivning, och är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag inom ekonomiområdet med cirka 300 årliga utbildningstillfällen. FAR har även den ledande tjänsten för digital tillgång till regler och handledning inom ekonomiområdet, FAR Online.
FAR har drygt 5 000 medlemmar och strax under 1 000 anslutna medlemsföretag som sysselsätter runt 16 000 personer. FAR:s medlemmar är auktoriserade och godkända revisorer, redovisningskonsulter, skatterådgivare, lönekonsulter och specialister samt små och stora företag inom redovisning, revision och rådgivning.
FAR hjälper branschen att göra nytta för näringsliv och samhälle. FAR:s uppdrag från medlemmarna är att klargöra god yrkessed, paketera och förmedla kunskap samt att driva opinionsbildning.
Verksamheten består idag av 46 medarbetare som arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm.
Kravprofil
Erfarenheter och kompetenser:
• Genomförd gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet av liknande tjänst (koordinator/administratör), gärna inom en medlemsorganisation
• Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt
Särskilt meriterande är:
• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation/administration
• Erfarenhet av arbete i MS Dynamics
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att klara rollen krävs att du har:
• hög samarbetsförmåga
• hög kommunikativ förmåga
• är relationsskapande
• har förmåga att hålla många bollar i luften
• arbetar självständigt och fullföljer dina uppgifter
• intresse av/förståelse för administration
Ansökan
Tjänsten är en provanställning på 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning. Du ansöker med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är den 17 maj 2021, men vänta inte med din ansökan – urval sker löpande.
På FAR värdesätter vi mångfald. Mångfald för oss är alla de egenskaper som gör människor unika. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, social tillhörighet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och familjeförhållanden.
Har du frågor om tjänsten, kontakta affärsområdeschef Therese Andersson, therese.andersson@far.se eller HR Maria Elg, maria.elg@far.se.