OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.
Vi på Fonus medlemskommunikation ansvarar för att administrera, kommunicera med samt utveckla medlemsorganisationen och de förtroendevalda. I uppdraget ingår att upprätthålla god ägar- och medlemsservice, utbilda förtroendevalda, och bidra till att skapa medlemsnytta för våra ca. 1 150 medlemsorganisationer.
Då vår medarbetare gått i pension, söker vi nu en medlemskoordinator som kommer att arbeta med att administrera den parlamentariska organisationen, ge god medlemsservice samt vara involverad i kontakterna med våra medlemsorganisationer.
Om rollen
Som medlemskoordinator hos Fonuskoncernen får du ett kul och mycket varierande arbete. Du kommer bland annat att ansvara för medlemsservicefunktionen, supportärenden, medlemsförändringar samt medlemsregistret.
Vidare arbetar du med administration kring nomineringar och val, distriktsstämmor, föreningsstämma, ägarträffar, medlemsinsatser samt arvoderingar till förtroendevalda.
I rollen ingår även att arbeta med utåtriktade kontakter gentemot både förtroendevalda och medlemsorganisationer samt aktivt kommunicera de fina medlemsförmånerna och den medlemsnytta som Fonus och Familjens Jurist erbjuder till alla sina medlemsorganisationer.
Bakgrund och profil
Vi efterfrågar dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna kopplat till andra kooperativa verksamheter, du är väl förtrogen med hur ägande och påverkan fungerar samt är van vid arbete med förtroendevalda och stämmor.
I rollen krävs att du är noggrann, tycker att formalia är roligt och du uttrycker dig professionellt i tal och skrift. En förutsättning är att du är välorganiserad och strukturerad samt van att arbeta med administration. Det är en fördel om du har haft partneransvar och arbetat med digital kommunikation och marknadsföring.
Vi söker dig som tycker om att ge god service, är lösningsorienterad och trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt. Du har hög samarbetsförmåga där dialog och samverkan är ledord.
Du ingår i ett litet team tillsammans med chef medlemskommunikation vilket innebär ett nära dagligt samarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Susanne Rickan, Chef Medlemskommunikation, Tfn: 08-709 85 46
Vill du möta meningsfulla utmaningar på alla plan? Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 18 september. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!