Medlemsregisterhandläggare

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsledningen, som medlemsregistret är en del av, består av 26 personer.
Som medlemshandläggare kommer du att ge service, både på telefon och via e-post, till medlemmar och förtroendevalda, samt ansvara för att utreda och handlägga ärenden som har med medlemskapet i Fackförbundet ST att göra. Du arbetar självständigt med dina uppgifter men ingår i ett team, som idag är 7 personer, där ni har gemensamt ansvar för att gruppen når sina mål. Arbetet innebär att du behöver vara serviceinriktad och kunna överblicka flera steg i en arbetsprocess. Du kan följa rutiner men samtidigt vilja utveckla och effektivisera arbetet.

Fackförbundet ST är det största fackförbundet inom statlig verksamhet med närmare 100 000 medlemmar som arbetar inom statliga myndigheter och verk, bolag med statligt uppdrag, universitet, högskolor och statligt finansierade stiftelser. Fackförbundet ST växer och befinner sig i en spännande period av förändring där både organisation och arbetssätt är under utveckling. Målet är att öka kännedomen, bli en starkare röst i debatten och det självklara valet för alla som jobbar på statligt uppdrag. ST är medlem i TCO och är partipolitiskt obundet.


ARBETSUPPGIFTER
Som medlemsregisterhandläggare kommer du att arbeta med direkthandläggning och utredning av ärenden som inkommer kopplade till medlemsregister och medlemsavgifter. Du kommer att uppdatera registerinformation vid förändringar och säkerställa att rätt innehåll finns i systemet och vara ett stöd till anställda och förtroendevalda i deras hantering av medlemsregistret. I arbetet ingår även att kvalitetssäkra rutinerna och utveckla nya vid behov samt följa upp, utvärdera och effektivisera arbetet.
För att trivas i rollen tycker du om att ge service . Du har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftlig, arbetar effektivt utan att göra avkall på kvalitén. Kunna fokusera på det viktigaste arbetsuppgifterna även vid hög arbetsbelastning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet från medlemsregister eller kundservice
• God engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av reskontrahantering
• Erfarenhet av facklig eller ideell organisation
• Erfarenhet av CRM eller liknande system

Som person är du:
• Kommunikativ både muntligt och skriftligt
• Noggrann
• Stabil
• Strukturerad
• Ansvarstagande

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du ett stimulerande arbete med stor frihet och stora möjligheter till påverkan och egna initiativ. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade, kompetenta och trevliga kollegor, både på din egen enhet och på andra kanslienheter.

Vi har naturligtvis kollektivavtal med tjänstepension och vi erbjuder bland annat subventionerad lunch, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Placeringsort kan, om önskas, vara på något av STs övriga kontor, företrädesvis Örebro.


ÖVRIGT
ST använder sig av e-post för att kalla till intervju.

Vi välkomnar sökande oberoende av kön, ålder, etnisk bakgrund, funktionsvariation eller sexuell läggning och vi förutsätter givetvis att du delar våra fackliga värderingar.

Inför rekryteringsarbetet har Fackförbundet ST tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Studerandeombudsman Gustav Fredholm
070-305 95 79
Enhetschef Reza Mirazimi
08-790 51 73
Ulla Österdahl
08-790 52 56
Enhetschef Minna Engberg
08 790 51 70
Vaktmästare Per Olsson
08 790 51 30
Studerandeombusman Joel Degols Nilssson
070-305 89 58
Studerandeombudsman Joel Degols Nilssson
070-305 89 58
Studerandeombudsman Joel Degols
070-305 89 58
Studerandeombudsman Emeli Nilsson
076-496 47 29
Studerandeombudsman Andreas Lindén
072-146 64 29

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fackförbundet ST
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 2 februari 2023

Besöksadress

Sturegatan 15
STOCKHOLM

Postadress

Box 5308
STOCKHOLM, 10247

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024