OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och skapa minnesvärda stunder i en öppen och livfull miljö! Du har du möjlighet att bli en av stjärnorna på Hotell Hasselbackens konferensavdelning.
På Hasselbacken står mat, musik och firande alltid i fokus. Under sommaren 2020 genomgick Hasselbacken en renovering av restaurangen, lobbyn, receptionen och konferensrum. Det är ett steg i att återskapa Hasselbacken till sin forna glans. Våra gäster kan koppla av på vår terrass med utsikt över den vackra trädgården, därefter kan man äta middag i vår eleganta restaurang. Stockholms sevärdheter ligger precis utanför dörren och det tar bara 10 minuter att ta sig in till city.
Om rollen
Som Meeting & Breakfast Manager har du en nyckelroll i det dagliga arbetet där du ansvarar för att säkerställa service och kvalitet för mötes- och frukostgäster. Ditt uppdrag är att inspirera och engagera dina medarbetare för att överträffa våra gästers förväntningar. Detta gör du genom närvarande ledarskap och genomgående struktur i ditt arbete.
Tjänstgöring sker både dagtid och kvällstid. Du rapporterar till Food & Beverage Manager.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvar
- Leda och fördela arbetsuppgifter under pågående möten och frukost
- Rekrytera, introducera och kompetensutveckla personal
- Schemaläggning av personal
- Arbete utifrån satt budget där du är ansvarig för att verksamheten når uppsatta ekonomiska mål
- Beställning av varor
- Ansvarig för inventering, mötesbokningar etc.
- Löpande vara delaktig i service på frukosten och under pågående konferenser/möten
Din profil
Du är en synlig och närvarande ledare som föregår med gott exempel och har förmågan att få alla medarbetare att arbeta mot samma mål. Du har ett sinne för ordning och genomför ditt arbete systematiskt och strukturerat. Du ser ständigt möjligheter till utveckling av ditt arbetsområde och är en kreativ person som är öppen för nya idéer och lösningar. Du har en hög genomförandeförmåga och mod att fatta beslut. I stressade situationer kan du behålla lugnet och säkerställa bästa möjliga service till våra gäster. Utöver dessa egenskaper har du också:
- Relevant utbildning alternativt motsvarande yrkeserfarenhet
- Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning
- Mycket god kunskap i tal och skrift på både svenska och engelska
Cirkus Venues värdesätter olikheter och eftersträvar mångfald i alla avseenden.
Omfattning och villkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning, heltid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse. Attraktiva förmåner, goda villkor och kollektivavtal är en självklarhet för oss!
Ansökan
I din ansökan vill vi att du inkluderar ett motivationsbrev där du förtydligar vad som attraherar dig med arbetsplatsen och tjänsten. Motivationsbrevet ersätter det traditionella personliga brevet. Antingen lägger du en motiverade text direkt i ditt CV eller så bifogar du motivationsbrevet under ”Personligt brev” i ansökningsformuläret.
Sista ansökningsdag är den 4 april. Vi arbetar med löpande urval och kan tillsätta tjänsten under ansökningstiden. Varmt välkommen att söka dig till en rolig och utvecklande tjänst med ett härligt gäng runt dig!
Cirkus Venues är en av de största aktörerna inom Stockholms evenemangs- och besöksnäring med restauranger, hotell och arenor koncentrerade till Djurgården. Koncernen består av Backstage Hotell och Hotell Hasselbacken, Cirkus Arena och Restaurang, Konsthallen, Pop Story samt Gasklockan 2 som öppnar i Norra Djurgårdsstaden under 2026.