Arbetsbeskrivning
De glada 20-talet, champagne som flödar, lyxiga textiler och trumpetmusik som ylar. Kliv in på Pigalle och känn alla dina sinnen beröras. Pampiga eventlokaler, unika rum och murriga restaurang Atelier på översta plan. Hos oss får du plats att vara dig själv, utrycka dig själv och utmana dig. Hos oss får du verkligen känna dig speciell och att livet alltid kan ha en guldkant.
Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa
Pigalle söker nu en M&E Koordinator (Meeting, Event & Inhouse operations Coordinator) till vårt team. I denna roll kommer du att ansvara för planering och genomförande av möten och evenemang samt bidra till ökad merförsäljning.Du kommer att samordna med olika avdelningar och säkerställa att alla detaljer är i linje för att skapa minnesvärda och sömlösa upplevelser för våra gäster.Du rapporterar till vår Meeting, Event Manager och arbetar tätt för att följa nyckeltal tillsammans med både vårt drift- och kommersiella-team.
En av rollens viktigaste uppgift är att verka för ett samarbete mellan alla avdelningar som kommer i kontakt med gäster i segmentet möten och event (både F&B & M&E). Säkerställa information och att den är tillgänglig och gemensam för alla.
Vid lägre bokningsläge arbetar M&E Coordinator likt andra kollegor över gränser och på andra avdelningar. På Pigalle är vi alla hotellmedarbetare. Alltså att stötta, samarbeta och hjälpa kollegor, andra avdelningar om så skulle behövas.
Meeting & Event Coordinator skall ha som mål att M&E-avdelningen levererar i toppklass på alla plan och att bokaren/arrangören och gästerna lämnar huset med viljan om att komma tillbaka.
Vem är du?
För att passa som Meeting & Event Coordinator hos oss bör du ha erfarenhet av att planera och genomföra möten och evenemang med fokus på driften från start till mål och uppföljning. Du är strukturerad, noggrann och har en stark servicekänsla. Vidare är du självgående och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö där det ständigt händer saker.
Nödvändiga färdigheter & erfarenheter: Minst 2 års erfarenhet av koordinering av möten och event
Utmärkt kommunikations- och organisationsförmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Förmåga att hantera flera pågående projekt samtidigt
God samarbetsförmåga och lösningsorienterad inställning
Systemvana och erfarenhet av att arbeta med olika IT-system
Kreativitet och känsla för detaljer
Erfarenhet av försäljning och kundservice
Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och genomföra möten och event från början till slut
Samordna med team och leverantörer för att säkerställa framgångsrika event
Upprätthålla starka relationer med klienter och erbjuda förstklassig service
Hantera alla logistiska aspekter; från bokningar till efterföljande uppföljningar
Kontinuerligt sträva efter att förbättra gästupplevelsen
Om tjänsten
Anställningsform: 100% tillsvidareTillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse
Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 15 November
Uppfyller du inte alla exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning.
Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!