Meeting & Event Coordinator till Sodexo

Meeting & Event Coordinator till Sodexo

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!

Meeting & Event Coordinator

Vi söker efter en organiserad, driven och service minded event koordinator med passion för att skapa fantastiska möten och event för vår kunds räkning, ett globalt techbolag i centrala Stockholm.

Som vår Meeting & Event Coordinator kommer du att ingå i vårt Real Estate & Facilities team som brinner för att leverera exeptionella kontors- och gästupplevelser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du ansvarar för att planera och koordinera möten och events inklusive bokningsförfrågningar, cateringbeställningar, lokallogistik, IT-support, budgethantering, skapa och upprätthålla riktlinjer för events och komma med egna förslag på förbättringar för att skapa de bästa gästupplevelserna.
 


• Primär kontakt och hantera alla mötes- och eventrelaterade förfrågningar inom kontoret såväl som med våra externa partners så som hotell och eventbyråer, inklusive mötesrumshantering, bokningsprocessen, lokallogistik, IT-support, cateringbeställningar, gästlistor, med mera.
• Assistera vid genomförandet av möten- och events på plats och säkerställa att möblering, IT, catering, m.m. är i sin ordning för att garantera en bra kundupplevelse både före, under och efter varje evenemang.
• Hantera kontakten med och beställningar till cateringleverantörer, inköp till event, spåra inköpsorders, säkerställa korrekt information och leverans, fakturering och budgetuppföljning.
• Kommunicera och samarbete med både kund och teammedlemmar för att alltid säkerställa den bästa kundupplevelsen. Du kommer att vara spindeln i nätet och arbeta tätt med våra lobby hosts, workplace coordinator, säkerhetsansvarig, housekeepers, m.fl.

Är du redo för en utmaning?

Tidigare erfarenhet från event, koordinering, projektledning, hospitality och liknande är ett krav.
Då du är spindeln i nätet krävs god organisationsförmåga, kreativ problemlösning och en känsla för detaljer. Vidare är du proaktiv, flexibel och engagerad. Du bör vara en självgående do:er med en ”can do”-attityd som inte är rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs!
Du gillar när det händer mycket runtomrking dig och har samtidigt bra koll på detaljerna.  
Naturligtvis delar du vårt höga fokus på gästvänlighet och passion för hög service.


• Tidigare erfarenhet från liknande roll inom eventbranschen, eventbyrå, hotell eller dylikt. Relevant utbildning inom event management, projektledning, m.m. är ett plus.
• Serviceinriktad med ett engagemang för att leverera gästupplevelser i världsklass med stark passion för event och hög service.
• Proaktiv, välorganiserad med en stark multitaskingförmåga.
• Förmåga att hitta kreativa lösningar på problem och ta starkt ägarskap för rollen.
• Vara en lagspelare med utmäkt kommunikationsförmåga.
• Hälpsam och tycker om att ha många bollar i luften.
• Rollen är både administrativ och operativ och att ha förmågan att flexibelt röra sig från en uppgift till en annan. Att organisera och planera arbetet och samtidigt anpassa sig till behov är viktigt.
• Gedigen datorvana med erfarenhet av att arbeta framför allt med Miceosoft Office 365.
• Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga både på Svenska och Engelska då vi arbetar i en internationell miljö.


Har vi fått din uppmärksamhet?

Skicka gärna din ansökan med CV så fort som möjligt men inte senare än 2023-09-30.

För frågor, kontakta Claudia Karlsson på claudia.karlsson@sodexo.com.

 

Vi ser fram emot att höra från dig!


Sodexokoncernen
Sodexo är världsledande inom tjänster som förbättrar livskvalitet för våra kunder och medarbetare. Vi utmärker oss genom vår hållbara affärsmodell och vårt serviceutbud med måltids- och FM-tjänster samt lösningar för medarbetarförmåner. Vi bidrar till den ekonomiska, sociala och miljömässiga utvecklingen i de 53 länder där vi har verksamhet. Med omsorg servar våra 422 000 medarbetare miljontals människors dagliga behov och vi driver vår verksamhet på ett inkluderande, engagerande och ansvarstagande sätt. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag för ett bättre liv för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper

LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy  Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sodexo AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 7 oktober 2023

Besöksadress

Muréngatan
None

Postadress

Box 47620
Stockholm, 11794

Liknande jobb


Meeting & Events Supervisor

21 november 2024

Affärsutvecklande projektledare

Affärsutvecklande projektledare

11 november 2024