Meeting & Event Manager

Arbetsbeskrivning

Vi bygger Sveriges största kongresshotell i cityläge. Clarion Hotel Live i Malmö är en av Clarions största satsningar någonsin. Hotellet ska vara inbjudande för både skånebor och inresande från hela världen. Anläggningen kommer att ha 445 hotellrum. Kongresshallen kommer att ta 1500 personer och det kommer dessutom att finnas fyra konferensrum som tar 400 personer vardera. Malmös nya konserthall kommer också att vara en integrerad del av anläggningen.

Målet med Clarion Hotel Live i Malmö är att skapa en levande mötesplats där människor kan dela kunskap, idéer och kulturupplevelser. Den största fördelen är att hotellet, till skillnad från många andra kongresshotell, ligger väldigt centralt.


Mitt i Malmö slår vi den i den 2 maj 2015 upp dörrarna till Malmös nya helt unika mötesplats – Clarion Hotel & Congress Malmö Live. Hotellet är en del av den nya konsert och kongresshuset som totalt omfattar 55 000 kvm. Kongressdelen kommer att ta upp till 1500 personer, konserthuset rymmer 1600 åskådare och hotellet får runt 445 rum. Hotellet blir 85 meter högt, och på översta våningen byggs en skybar med utsikt över hela Öresund.

Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Live ska ha den mest passionerade  personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger fylla med passion som kan leverera en service utöver det vanliga. .

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Meeting & Event Manager”

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Meeting & Event Manager (MEM) rapporterar till Operations manager  (OP) och är en del av hotellets Avdelningschefs grupp

Tjänsten innefattar ansvar för:

* Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
* Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
* Personalansvar för Meeting & Event Supervisor, Meeting & Event Host (MEH), IT-tekniker samt garderobs personal.

I tjänsten ingår:

* MEM förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av MEH och MEA.
* MEM arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
* MEM ansvarar för merförsäljning i avdelningen.
* Dutytjänstgöring enligt dutyschema.
* Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
* Ansvar för att företagets policies följs.
* Personalansvar, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar som inte sker av MEM själv skall planeras i samråd med närmst chef
* MEM ansvarar för eventuella nyrekryteringar inom sin avdelning, dock alltid i samråd med närmsta ledare.
* Tillse dagligt användande av tid rapportering system för all personal.
* MEM ansvarar för att goda kontakter med underleverantörer upprätthålls
* MEM ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande avdelningen utförs.
* MEM arbetar tillsammans med OP fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
* MEM ansvarar för att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetsystemet, C2.
* Ansvar för att löpande följa upp kundnöjdhet i Loopon och snabbt agera vid behov för kompensationer.
* MEM ansvarar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
* MEM ansvarar för att övriga avdelningar i hotellet alltid är uppdaterade avseende arrangemang.
* MEM ansvarar för att hålla lobbyområdet samt konferensområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
* Ansvarar för avstämningar för provisioner gällande konferens
* Ev. andra uppgifter kan tillkomma delegerat via närmsta ledare.
* Att fokusera på pre opening:
* I samarbete med OP rekrytera stjärnor till avdelningen
* I god tid fastlägga rutiner för avdelningen i linje med verksamhetens krav
* Organisera verksamheten så att prognoser och mål efterföljs – främst vad gäller lönsamhet och kvalitet
* Tillse att avdelningens medarbetare får utbildning inom alla de områden som krävs innan öppning så att de kan leverera fullgod kvalitet internt och mot våra gäster direkt från start.
* Tillse att hotellets POS-system blir upplagt med rätt struktur, innehåll och priser

Rekryteringsprocessen med audition, pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden september/oktober/november. Tillträde är under första kvartalet 2014. Den 17-18 november 2014 arrangerar Clarion Hotel & Congress Malmö Live södra Sveriges första Talangjakt - läs mer på www.malmolive.se och www.jobsatclarionhotels.com där samtliga lediga tjänster kommer att publiceras.

Varmt välkommen med din ansökan på länken nedan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Ek
+46 725868228
Miri Sumiq

Sammanfattning

Besöksadress

Anna Lindsplats
None

Postadress

Anna Lindsplats
Malmö, 21119

Liknande jobb


Teamledare Reception till First Camp

Teamledare Reception till First Camp

19 december 2024

Teamledare Reception till First Camp Edsvik

Teamledare Reception till First Camp Edsvik

18 december 2024

Teamledare Reception till First Camp

Teamledare Reception till First Camp

18 december 2024

Trainee First Camp

Trainee First Camp

18 december 2024