OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och engagerad Meeting & Event Manager som vill vara med och utveckla vår Meeting & Event avdelning och dess fantastiska medarbetare.
Du är en naturlig ledare och förebild som med närvaro, feedback och äkta värme gör allt för att ge teamet de allra bästa förutsättningarna. Målet är att skapa stamgäster genom att ge våra bokare och gäster den bästa tänkbara mötesupplevelse och stärka vår position som en av Sverige bästa mötesanläggningar.
Vi har ett högt tempo och hanterar många arrangemang, allt från det lilla mötet till det stora eventet. Din roll är att säkerställa att vi levererar i toppklass på alla plan. Avdelningen består av projektkoordinering samt konferensdrift och ni har tillsammans hand om gästen från signerad offert till uppföljning och alla detaljer däremellan.
Vi ser dig som en handlingskraftig problemlösare med ett utvecklat sinne för ordning och reda. Du är flexibel, prestigelös och tar dig an utmaningar med ett positivt förhållningssätt. Avdelningen består av projektkoordinering samt konferensdrift.
Du är senior och trygg i din kunskap samt ledarskap och har sedan tidigare vana av att leda, styra och motivera team. Vi ser att du som söker har en stor passion för service, dokumenterad erfarenhet av personalansvar och budgetrapportering samt tidigare arbetat i roller med högt tempo, stor flexibilitet och snabba beslut. Det är en fördel om du har arbetat i system.
Erfarenhet från event och/eller konferenser samt hotell och restaurang är meriterande.
Arbetet är flexibelt och föränderligt men du kommer bland annat att:
- Operativt leda och fördela det dagliga arbetet på avdelningen.
- Följa upp och implementera rutiner för avdelningen.
- Budgetansvar för avdelningen.
- Driva aktiviteter som leder till merförsäljning.
- Ansvara över att faktureringsrutiner efterföljs.
- Schemaläggning, upplärning, utbildning, rekrytering och utveckling för ditt team.
- Ansvara för och följa upp leverantörsfakturor, provisioner och depositioner.
- Ansvara för att löpande följa upp gästnöjdheten och snabbt agera vid behov för
återkoppling och kompensationer i samråd med service manager.
- Ansvara för att alla avdelningar på hotellet har korrekt och relevant information
gällande alla arrangemang i god tid före genomförandet.
- Säkerställa att avdelningens KPIs uppfylls.
Anställningsgrad: 100%
Startdatum: April, eller enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 12/3