OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Situated in central Stockholm, the 414 room Radisson Blu Waterfront Hotel, is an ideal spot for both business and leisure travelers. Above and beyond the convenient location, our hotel provides guests with a wide array of services and amenities.
Our rooms have scenic views of both the city and the cay to create a unique atmosphere for our guests and our on-site dining serves delicious international cuisine at the RBG Bar & Grill. Guests can also work up a sweat in the fitness center. Connected to the Radisson Blu Waterfront Hotel, Stockholm Waterfront Congress Center, offers unmatched flexibility for up to 3000 people.
Sverige har ett modernt kongresscentrum mitt i hjärtat av Stockholm. Förutom svindlande utsikt över Stadshuset och Riddarfjärden erbjuds spännande lösningar för alla typer av sammankomster och evenemang för upp till 3 000 personer. Radisson Blu Waterfront Hotel, hopbyggt med kongressen, har 414 rum, restaurang, bar och gym.
Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre söker nu en ny stjärna till tjänsten Meeting & Event Coordinator, som har känsla för god service och sätter kunden i fokus. Är du intresserad av att arbeta med ett spännande hotell och kongresscenter i en internationell miljö är det här något för dig. Kandidaten rapporterar till Senior Project Manager.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Vara behjälplig och delaktig i planeringen av samtliga arrangemang – ingå i projektgrupp
Ansvara för egna event och möten
Lägga in rumslistor i vårt hotellbokningssystem samt göra planskisser efter kundförfrågningar
Medverka till gott samarbete med övriga avdelningar samt vara spindeln i nätet mellan M&E Supervisors och Projektledare
Administrativa arbetsuppgifter samt vara stöd i driften
DIN PROFIL
Kandidaten bör vara en självständig och initiativtagande person som har lätt för att anpassa sig till olika situationer och arbetsuppgifter. I rollen som M&E Coordinator får du stora möjligheter att själv påverka och utforma nya administrativa rutiner och du bör därför vara strukturerad och ordningsam. Vi söker dig som har det lilla extra och som arbetat i serviceyrket tidigare, gärna inom hotell och restaurang, och vi förutsätter att du har en positiv service-attityd, en Yes I Can-attityd. Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska och kunskap i ytterligare språk är meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet och hotell-datasystemen Opera PMS och Sales & Catering.
VI ERBJUDER
Ett utmanande arbete inom hotell och kongress
Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
Anställningsformen är en heltidstjänst
Tillträde enligt överenskommelse
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.