OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 5000 anställda experter i 51 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.
Mekaniker/Diagnostekniker - Nissan Technical & Warranty Helpdesk
Arbetar du med bilar och gillar felsökning? Tycker du om att coacha och supportera andra? Då är detta ett arbeta för dig! Då Nissan är inne i en expansive fas med flera nybilslanseringar under 2014-2015, behöver vi stärka vårt team i Göteborg. Vi söker därför just nu Helpdesk Engineer för Teknisk- och Garantisupport till Nissan Technical and Warranty Helpdesk.
Vi söker dig som är en duktig mekaniker med goda kunskaper i fordonskonstruktion, serviceteknik och diagnostiska system. Det är meriterande om du också har kunskaper i garantihantering. Du ska brinna för att hjälpa andra och vilja coacha dem till en högre nivå! Vi söker dig som är en duktig problemlösare, är analytisk och engagerad. Att du har en mycket bra nivå på engelska, både i tal och skrift är ett krav.
Arbetet på helpdesken kommer att innebära bland annat att ge support vid felsökning, att finna tekniska lösningar och förhandsgodkänna vissa typer av reparationer. Arbetet kommer också att innebära att arbeta med garantisupport till återförsäljarna i olika garantifrågor, att bedöma garantiärenden och kontrollera att återförsäljarstandards följs. Vid behov kommer en del av den tekniska supporten att ske vid besök på verkstäderna. Du kommer arbeta tillsammans med ett nordiskt team av duktiga Helpdesk Engineers.
Arbetsplats och anställning:
Göteborg. Tjänstens omfattning är heltid. Du kommer att vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för vår kund Nissan.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med både med teknisk- och garantisupport via telefon och elektronisk kontakt för auktoriserade återförsäljare i Norden. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå i;
- Felsökning och tekniska lösningar
- Bedöma garantiärenden
- Ge support på förhandsgodkännanden och garantireklamationer
- Dokumentera ärenden i kundens datasystem
- Rapportera avvikelser och förbättringsmöjligheter
- Besöka verkstäder och ge support på plats vid behov
- Vid behov, inhämta information och kommunicera med tillverkaren
Om du är intresserad av tjänsten, vänligen skicka din ansökan senast 2014-04-14 till:
recruitmentnordics@msxi-euro.com
Märk ansökan "Mekaniker". Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV. Sista ansökningsdatum 2014-04-14
För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Per Bane, Team Leader Nissan Technical & Warranty Helpdesk
pbane@msxi-euro.com tel. +46 768-792012
Besök gärna www.msxi.com för vidare information.
Kontaktpersoner på detta företaget
Account Manager Mikael Lundquist
Team Leader Mats Sporrong
Team Leader Mats Sporrong
0725-722990
TeamLeader Katrine Hansen
Account Manager Predrag Bojanic
Team Leader Mika Matero
Rekryteringsspecialist Ninni Andersson
Team Leader Per Bane
Team Leader Per Bane
0768-792012
Team Leader Per Bane
0768792012