OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specialpedagogiska skolmyndigheten ansvarar för statens samlade stöd i specialpedagogiska frågor. Myndigheten ger råd och stöd till skolhuvudmän i deras ansvar för en likvärdig utbildning för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning, främjar tillgången på läromedel för dessa samt driver specialskolor för vissa elevgrupper. Myndigheten fördelar också bidrag till vissa utbildningsanordnare och till vuxna med funktionsnedsättning för vissa korta studier. Myndigheten bildades den 1 juli 2008. ARBETSUPPGIFTER Specialpedagogiska skolmyndigheten, mellersta regionen, söker en administratör. Dina arbetsuppgifter kommer att bli kursadministration, bokning av personalresor, inköp av kontorsmateriel samt inom ett kontor allmänt förekommande arbetsuppgifter. En hel del arbete kommer att ske via telefon. KVALIFIKATIONER Administrativ utbildning samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska tycka om ordning och reda, ha god datavana samt vara flexibel och självständig i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kunskaper i teckenspråk eller erfarenhet av arbete med personer i behov av teckenspråk är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef råd och stöd Per Ekström
010-473 51 80
Personalstrateg Marie Westerlund
010-4736005
SACO-S Karina Johansson
010-473 50 00
OFR/S Anna Lindqvist
010-473 50 00
Enhetschef Johan Östman
010-4735860
Rekryteringskonsult, Poolia Anna-Karin Skoog
HR-specialist, Specialpedagogiska skolmyndigheten Sonja Näsholm
010-473 51 14