Mercedes-Benz Försäljnings AB söker Customer Excellence

Mercedes-Benz Försäljnings AB söker Customer Excellence

Arbetsbeskrivning

Vi säljer världens bästa produkter och vill ha Sveriges mest nöjda kunder. Skapar du kundupplevelser i värdsklass? Är du en stjärna på service och kundnöjdhet? Då ska du söka jobb hos oss på drömfabriken, Mercedes-Benz Malmö!

Om tjänsten
Vårt Customer Excellence Team består av 4st medarbetare som på olika sätt arbetar för att ge alla våra kunder en fantastisk upplevelse av sitt besök på MB Malmö. Customer Excellence är kundens första möte på plats och teamet har en avgörande roll i att identifiera kundens behov och ge ett enastående bemötande. Huvuduppdraget är att bidra till en fantastisk kundupplevelse. Till MB Malmö kommer kunder som bland annat ska köpa, hyra, serva eller kanske skadebesiktiga en bil.
Som team arbetar vi varje dag för att nå bättre resultat i både försäljning, kundnöjdhet och gemenskap. För oss är det en förutsättning att vi kan lita på varandra och hjälps åt i de utmaningar vi möter. För oss är framgång en lagsport, varje dag!
Som Customer Excellence kommer du att få arbeta med alla steg i processen för en bil som säljs. Detta gör du i Customer Excellence genom att innan försäljning bidra med din expertis kring våra modeller, provkörningar, göra behovsanalys och skapa affärsförslag. Efter själva försäljningen är det sedan du som genomför leverans av fordon och därefter uppföljning med kunden. Du får helt enkelt följa hela kundresan från fösta steget i hallen, till det att kunden rullar ut i sin drömbil.
Exempel på arbetsuppgifter:
Administration kring försäljning
Koordinera bilhall, parkering, logistik, rekonditionering, laddning, tankning m.m 
Leverans av fordon till kund
Konfigurera bilar i vårt säljsystem
Bli expert på våra produkter
Hantera kunder proaktivt och i bilhallen
Provkörningar

Om dig
Som Customer Excellence hos MB Malmö är det viktigt att du vågar ta initiativ, är engagerad i ditt lärande och är en riktig stjärna på att överträffa våra kunders förväntningar. En bilaffär är ett stort köp som innebär många olika steg, varför det är viktigt att du har ett ordningssinne och gillar att ha kontroll över detaljer. Genom kommunikation, samarbete och flexibilitet löser vi de utmaningar vi ställs inför som team.
Troligen söker du denna tjänst för att du vill visa att du är grym på kundbemötandet, är organiserad och älskar att träffa människor. 
Produktkännedom eller ett intresse för fordonsbranschen kan underlätta, men vi kommer givetvis ge dig 100% förutsättningar att på plats lära dig precis allt du behöver veta. Vi tror på viljan att lära sig och lägger stor vikt vid dina personliga drivkrafter.
För att söka tjänsten har du körkort, fullständiga gymnasiebetyg och är flytande i svenska samt engelska. God datorvana är också en förutsättning för att kunna hantera de administrativa uppgifterna. Vi tror att du har erfarenhet av att arbeta med service eller med kunder. Kanske har du tidigare arbetat administrativt men vill inrikta dig mer mot kundmiljö och service? Erfarenhet från hotellbranschen, reception, kundtjänst, detaljhandel eller personlig service kan vara meriterande. Vi välkomnar sökande i olika åldrar och med olika bakgrund.

Om oss
Vi på MB Malmö tror på människan. Vi vet att det är våra 140st anställda som gör skillnad mellan oss och andra. Vi vet att det är våra kunder som gör oss bättre. Vi vet också att engagemang och hjärta är det som gör oss till Nr 1. På Mercedes-Benz Malmö vågar vi ha kul tillsammans. Vem vill gå till en arbetsplats där man inte skrattar? Vi älskar det vi gör och hoppas att du vill vara med på vår resa mot Nr 1. De senaste åren har vi vuxit i både omsättning och vinst, detta är inget vi tänker ändra på.  
MB Malmö är ett helägt dotterbolag som ingår i Daimler-koncernen, vilket gör oss till en arbetsplats med oändliga möjligheter av utveckling.

Ansökan
Ansöker gör du via länken nedan, dock senast  31/7. Vi förbehåller oss rätten att göra nödvändiga säkerhetskontroller för slutkandidater. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Teamleader Customer Excellence, Alicia Wetterholm på 072 222 61 62. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till Axel Stigmar på HR på telefon 040-679 72 31.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024