OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vårt Business Development Center med en stjärna på kundbemötande. Är du expert på kundservice och kundnöjdhet? Vi på MB Malmö är ett företag med världsledande produkter och höga ambitioner. Vi gasar när andra står still.
Ditt nya jobb
På vårt kundcenter BDC arbetar vi 4st Servicerådgivare. Vi är kundens första kontakt med MB Malmö och vi arbetar varje dag för att ge kunderna ett bemötande som matchar våra fantastiska produkter. Första kontakten är otroligt viktig för kundens upplevelse, men den är också avgörande för att vi i nästa steg av processen ska kunna leva upp till kundens förväntan. BDC har på så sätt en central roll i att ge efterföljande avdelningar, tex verkstäder och försäljning, möjlighet att ge våra kunder en riktig wow-känsla. Vår vision är att BDC ska fokusera på proaktiv och agil kundvård snarare än att vara ett traditionellt callcenter.
BDC är placerat backoffice och du kommer därför inte i kontakt med kunderna face to face, utan telefoni och dator är ditt främsta redskap. Med god service, tillgänglighet och hög kompetens är detta något som vi gjort till vår styrka. Vi har öppet vanliga kontorstimmar och hanterar både ingående och utgående samtal.
Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att:
• Inkommande och utgående kunddialog via mail, webb och framförallt telefon.
• Utifrån våra verkstadssystem beräkna tid och pris för service och reparationer
• Arbeta i bokningssystem och skapa arbetsorder
• Återkoppling, merförsäljning och uppföljning av kundkontakter
Om Dig
För dig är service en självklarhet. Du har förmågan att förstå kunders problem och lyckas alltid hitta en lösning till det. Du har helt enkelt en naturlig förmåga att skapa nöjda kunder. Kommunikation via telefon och mail är inget som stoppar dig. En förutsättning är att du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska.
Vi tror även att du är van eller lockas av att arbeta administrativt och vid dator. Du gillar god sammanhållning, kundkontakt och noggrannhet. Oavsett om du har erfarenhet av fordon eller verkstadsarbete kommer vi att erbjuda dig en intern utbildningsplan där du under de första månaderna får möjlighet att sitta bredvid dina kollegor på deras respektive specialistområde. Det kommer nya modeller och regler varje år, så vi alla är vana vid att utbyta kunskap och suga åt oss information. Kunskaper i Kobra är meriterande.
Erfarenhet från bilbranschen eller fordon kan vara en fördel, men är inte ett formellt krav. Dokumenterad erfarenhet från service eller telefoni kan också vara meriterande. Med viljan att lära sig kommer man långt!
Om Oss
På MB Malmö sätter vi medarbetarna vid ratten. Vi tror att det är du och dina 160st kollegor som är nyckeln till att våra kunder får samma elegans i sin service som vi har i våra fordon! Vi tror att när våra medarbetare trivs, trivs också våra kunder. På MB Malmö arbetar vi efter tanken att alla anställda är en VD, en VD som tillsammans med sina VD-kollegor jobbar för att nå vårt gemensamma mål om att bli No. 1 i Sverige på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och lönsamhet. Vi är på god väg, men hoppas att du vill hjälpa oss nå hela vägen.
MB Malmö erbjuder dig en mycket spännande framtid i ett kundfokuserat och globalt företag. Vi har haft stigande resultat år på år och detta är inget vi vill ändra på. MB Malmö erbjuder mycket goda individuella utvecklings- och karriärmöjligheter.
Mer info
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacqline Andersson 040-671 70 82. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Axel Stigmar HR på tel. 040-679 72 31.
Ansök nu!
Ansöker gör du via länken nedan. Varmt välkommen med din ansökan senast söndag 25/10.