OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mercedes-Benz Malmö söker Servicerådgivare till BDC
Vårt team BDC söker ny stjärna! Vi arbetar med service, kundkontakt och bokningar i fordonsbranschen. Vill du arbeta med fantastiska produkter och ett härligt team? Läs vidare om varför MB Malmö är din nya arbetsplats.
Om jobbet
På vårt kundcenter BDC arbetar vi 5st Servicerådgivare. Vi är kundens första kontakt med MB Malmö och vi arbetar varje dag för att ge kunderna ett bemötande som matchar våra fantastiska produkter.
Första kontakten är otroligt viktig för kundens upplevelse och fler än någonsin önskar hantera så mycket som möjligt av sin bokning utan att behöva besöka vår anläggning. Med fullt bemannade telefoner, mailsupport och nystartad chatt gör vi det enkelt för kunden. Det arbete vi i BDC påbörjar är sedan avgörande för att efterföljande avdelningar såsom verkstad och försäljning ska kunna fullfölja kundens resa mot en strålande upplevelse av MB Malmö.
BDC är placerat backoffice och du kommer därför inte ha kontakt med kunderna face to face, utan telefoni och dator är ditt främsta redskap. Med god service, tillgänglighet och hög kompetens är detta något som vi gjort till vår styrka. Vi har fullt fokus på vår vision att vara No.1 i medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att:
• Hantera kunddialog via mail, webbchatt och framförallt telefon.
• Beräkna tid och pris för verkstadsbesök
• Arbeta i bokningssystem och skapa arbetsorder
• Uppdatera och återkoppla kunder om processen och statusen på deras fordon
Om Dig
För dig är service en självklarhet. Du har den här speciella förmågan att förstå kunders problem och lyckas alltid hitta en lösning till det. Du drivs av att skapa nöjda kunder och lär dig av varje kundmöte. Kommunikation via telefon och mail är inget som stoppar dig.
För att lyckas och trivas tror vi att du är en strukturerad och kommunikativ do:er. Lika goda relationer som du har till dina kunder, har du även internt med kollegorna på verkstaden och övriga backoffice-funktioner. Som person är du både hjälpsam och noggrann.
Vi tror att du är tekniskt kunnig och har erfarenhet av fordon eller bilbranschen, alternativt har ett motorintresse. Du skulle kunna vara mekaniker som vill byta spår eller någon som vill söka sig tillbaka till fordonsbranschen.
Har du inte tidigare koppling till fordon kan du såklart vara rätt ändå! Vi tror på individen och med rätt inställning kan du genom utbildningsplan och intern-praktik ta stora kliv. Erfarenhet från CRM-system, försäkringsrådgivning, callcenter eller bokningssystem kan vara alternativa bakgrunder. Kunskaper i Kobra är meriterande.
Om Oss
På MB Malmö sätter vi medarbetarna vid ratten. Vi tror att det är du och dina kollegor som är nyckeln till att våra kunder får samma elegans i sin service som vi har i våra fordon! Vi tror att när våra medarbetare trivs, trivs också våra kunder. På MB Malmö arbetar vi efter tanken att alla anställda är en VD, en VD som tillsammans med sina VD-kollegor jobbar för att nå vårt gemensamma mål om att bli No.1 i Sverige på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och lönsamhet. Vi är på god väg, men hoppas att du vill hjälpa oss nå hela vägen.
Mer info
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Hansson 040-14 39 51.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, hör av dig till Axel Stigmar HR på tel. 040-679 7231.
Ansök nu!
Ansöker gör du via länken nedan. Välkommen med din ansökan senast söndag 20/11.