OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mercedes-Benz Malmö söker nu en ny stjärna till vårt enastående kundteam! Är du redo för en ny utmaning och är nyfiken på hur det är att jobba som Servicerådgivare på ett företag som representerar ett av världens mest värdefulla varumärken? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa! Nu söker vi söker dig som är serviceminded, älskar fordon och alltid vill leverera högsta kvalité till kunden.
Om Mercedes-Benz Malmö
På MB Malmö sätter vi medarbetarna vid ratten. Vi vet att det är du och dina kollegor som är nyckeln till att våra kunder får samma elegans i sin service som vi har i våra fordon! Vi vet att när våra medarbetare trivs, trivs också våra kunder. På MB Malmö arbetar vi efter tanken att alla anställda är en VD, en VD som tillsammans med sina VD-kollegor jobbar för att nå vårt gemensamma mål om att bli No.1 i Sverige på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och lönsamhet. Vi är på god väg, men hoppas att du vill hjälpa oss nå hela vägen.
Om Tjänsten
Som Servicerådgivare i Team In ingår du i ett fantastiskt team bestående av cirka åtta kollegor. I denna tjänst kommer du vara kundens första kontakt med Mercedes-Benz. Vi erbjuder en varierande tjänst och du kommer både välkomna våra kunder i bilhallen samt säkerställa förstklassig service över telefon, mejl och chatt. Din roll kommer även bestå av administrativa uppgifter som exempelvis bokningar via vårt system Xentry, beräkna pris och tid för reparationer, merförsäljning samt erbjuda kunden helhetslösningar och rådgivning. Det är tack vare dig som kunden får en upplevelse av Luxury, bemöts med högkompetens och förstklassig service.
Övriga exempel på arbetsuppgifter för tjänsten:
- Nära samarbete med våra interna avdelningar så som våra tre verkstäder (personbils-, transbortbils- och skadeverkstad) men även med externa parter som tex försäkringsbolag, kund eller general agent
- Administration i verkstadssystem
- Dialog med kund; uppföljning, information/rådgivning och återkoppling
- Ta betalt och förklara utfört arbete
- Leadsgenerering och leadsbearbetning till verkstäder och försäljning
- Kvalitétsuppföljningar och merförsäljning
Om dig
Vi tror att du som söker har arbetat i en likande roll och har ett stort intresse för fordon, bilverkstäder och system. Utöver detta ser vi att du har god administrativ vana. Erfarenhet från motorskador, försäkringsbranschen eller kundservice ser vi som extra meriterande för tjänsterna. Likaså ser vi det som ett plus i kanten om du har arbetat i EVA, Asra, Xentry, Cabas och Kobra.
Som person är du kommunikativ och trivs med att koordinera mellan verkstäderna och kunderna. För dig är det självklart att kundupplevelsen börjar med din egen noggrannhet, hjälpsamhet och kompetens. Du är prestigelös och förklarar gärna för kollegor och kunder vilka beräkningar och bedömningar du gjort. En förutsättning är att du kan kommunicera flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi tror på individen, rätt inställning och viljan att lära sig. Givetvis finns det utbildningsplaner och internupplärning som ger dig bästa möjlighet att utvecklas i din roll.
Mer info
Ansöker gör du via länken nedan, dock senast onsdag 10/4. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta:
Teamleader In, Alicia Wetterholm på telefon 0406717015
Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta:
HR, Evelina Hofstedt på telefon 0722027268.
Från och med Q2 2024 kommer Mercedes-Benz Försäljnings AB övergå till Hedin Mobility Group