Mercedes-Benz Malmö söker Servicerådgivare till vårt Business Callcenter

Mercedes-Benz Malmö söker Servicerådgivare till vårt Business Callcenter

Arbetsbeskrivning

Är du redo att kliva in i drömfabriken? Vi säljer och reparerar världens bästa produkter och kundens möte med oss skall vara lika enastående som våra fordon. Är du en fena på service och brinner för att lösa kundens problem så ska du söka denna tjänst!

Om jobbet   
I BDC arbetar du och 6 kollegor. Vi är kundens första kontakt med MB Malmö och vi arbetar varje dag för att ge kunderna ett bemötande som matchar våra fantastiska produkter.

Första kontakten är otroligt viktig för kundens upplevelse och fler än någonsin önskar hantera mycket av sin bokning utan att behöva besöka vår anläggning. Med fullt bemannade telefoner och nystartad chatt gör vi det enkelt för kunden. Det arbete vi i BDC påbörjar är sedan avgörande för att efterföljande avdelningar såsom verkstad, reservdelar och försäljning ska kunna fullfölja kundens resa mot en strålande upplevelse av MB Malmö.

BDC är placerat backoffice och du kommer därför i regel inte ha kontakt med kunderna face to face, utan telefoni och dator är ditt främsta redskap. Dock ingår BDC i samma team som vår kundmottagning där arbete kommer utföras vid behov. Med god service, tillgänglighet och hög kompetens är detta något som vi gjort till vår styrka. Vi har fullt fokus på vår vision att vara No.1 i medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att:    
• Hantera inkommande kunddialoger såsom mail men framförallt telefon.
• Digitala kanaler såsom webbokningar, appbokningar och vår livechatt.
• Outboundtelefoni i form av serviceförsäljning till våra återkommande kunder.

Om Dig 
För dig är service en självklarhet. Du har den här speciella förmågan att förstå kunders problem och lyckas alltid hitta en lösning till det. Kundnöjdhet är din paradgren. Att äga kundens problem är inget som stoppar dig.

För att lyckas och trivas tror vi att du är en strukturerad och kommunikativ do:er. Lika goda relationer som du har till dina kunder, har du även internt med kollegorna på verkstaden och övriga backoffice-funktioner.

Vi tror att du är tekniskt kunnig och har erfarenhet av fordon eller bilbranschen, alternativt har ett motorintresse. Du skulle kunna vara mekaniker som vill byta spår eller någon som vill söka sig tillbaka till fordonsbranschen. Har du inte tidigare koppling till fordon kan du såklart vara rätt ändå! Vi tror på individen och med rätt inställning kan du genom utbildningsplan och intern-praktik ta stora kliv. Erfarenhet från CRM-system, försäkringsrådgivning, callcenter eller bokningssystem kan vara alternativa bakgrunder. Kunskaper i Kobra är meriterande.


Om Oss
På MB Malmö sätter vi medarbetarna vid ratten. Vi tror att det är du och dina kollegor som är nyckeln till att våra kunder får samma elegans i sin service som vi har i våra fordon! Vi tror att när våra medarbetare trivs, trivs också våra kunder. På MB Malmö arbetar vi efter tanken att alla anställda är en VD, en VD som tillsammans med sina VD-kollegor jobbar för att nå vårt gemensamma mål om att bli No. 1 i Sverige på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och lönsamhet. Vi är på god väg, men hoppas att du vill hjälpa oss nå hela vägen.    

Mercedes-Benz erbjuder dig en mycket spännande framtid i ett kundfokuserat och globalt företag. Vi är stolta över våra individuella utvecklings- och karriärmöjligheter.

Mer info 
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jacqline Andersson 040-671 70 82. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Axel Stigmar HR på tel. 040-679 72 31.    

Ansök nu!   
Ansöker gör du via länken nedan. Välkommen med din ansökan senast söndag 14/11.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mercedes-Benz Försäljnings AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Liknande jobb


20 december 2024