Meriterande extrajobb inom reception och konferens!

Arbetsbeskrivning

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Det går bra för Söder & Co och en kul grej när det går bra är att man behöver bli fler. På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. För hos oss är det människorna som gör skillnad. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, friskvårdserbjudande, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Välkommen till oss!

Om företaget
Vi samarbetar med välkända företag inom juridik- och revisionsbranschen. Vi hjälper våra kundföretag med extrapersonal till reception, växeltelefoni, konferens och övrig intern service. Uppdragen varierar mellan några timmar till flera dagar i veckan. Är du student inom exempelvis juridik eller ekonomi och vill få in foten på väletablerade bolag? Ta chansen nu! Du ges möjlighet att tjäna extra pengar, fylla på ditt CV och knyta värdefulla kontakter inför framtiden.

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som studerar för arbete som receptionist/konferensvärdinna hos våra kunder. Som receptionist förväntas du bland annat att ta emot besök, hantera växeltelefoni och ge god internservice. Vidare förväntas du sköta posthantering, översyn av lokalen och enklare administration. Som konferensvärdinna är din primära uppgift att säkerställa professionell konferens- och mötesverksamhet. I rollerna är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta initiativ. Arbetet utförs vardagar under kontorstid.

Din profil
Som receptionist/konferensvärdinna är du den första kontaktytan för besökare och du ansvarar för att ta emot besökare på ett varmt och professionellt sätt. För samtliga uppdrag förväntas utöver relevant erfarenhet i allmänhet även en utpräglad servicekänsla i synnerhet. Du behöver trivas med ett stundtals högt tempo samt vara bra på att ta egna initiativ kombinerat med att vara en lagspelare. Prestigelöshet, lösningsorientering och engagemang är egenskaper som värderas högt. Du behöver ha god datavana och goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som receptionist eller telefonist. Vi ser gärna att du är flexibel och har möjlighet att arbeta minst två dagar/vecka. Du bör ha minst två år kvar innan du är klar med dina studier.

Uppdragen ingår i vår personaluthyrningsverksamhet och det innebär att du kommer att vara anställd av Söder & Co men arbeta hos våra kundföretag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag på www.soderco.se. Notera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mail eller post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Friberg

Alexandra Ny

Jessica Jönsson

Jonas Widerström
070-43 26 899
Tobias Raudsepp

Josefin Claesson

Eric Öberg

Alexandra Löppe

Jessica Jönsson

Camilla Egerlid
0703-774503

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid - Enligt överenskommelse Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 25 april 2017

Besöksadress

Druveforsvägen 29, Borås
None

Postadress

Druveforsvägen 29
Borås, 50433

Liknande jobb


22 november 2024

11 november 2024

22 november 2024