Meriterande extrajobb som ekonomiassistent!

Meriterande extrajobb som ekonomiassistent!

Arbetsbeskrivning

Här finns möjligheten att skaffa dig ett meriterande deltidsjobb inom ekonomi och administration vid sidan av dina studier. Vi söker dig som trivs i en organisation med fart och fläkt. Vi arbetar med löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiadministratör kommer du arbeta i en stöttande roll till företagets redovisningsansvarig, som du även kommer rapportera till. Under din första tid på uppdraget kommer du bli väl introducerad i företaget och vad som förväntas av dig. Ingen förkunskap krävs utan här har du som ekonomistudent chansen att applicera det du lärt dig från skolan i praktiska arbetsuppgifter!

I rollen kommer du till exempel att:


* Administrera in- och utbetalningar
* Matcha inleveranser
* Reskontrahantering


Tjänsten passar dig som har ett genuint intresse för ekonomi och som vill få en fin start i karriären. För rätt person finns även möjlighet att på sikt få ta ansvar för fler ekonomirelaterade arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar ekonomi på en eftergymnasial nivå med minst 1,5 år kvar av studierna


* Har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift, då kommunikationen och samarbetet med kollegorna kommer ske på svenska.


Det är meriterande om du:


* Har arbetat i en administrativ roll tidigare eller med ekonomiuppgifter


Som person trivs du med att få strukturera upp ditt arbete och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du är en god lagspelare och har lätt för att samarbeta med andra, detta blir viktigt i rollen då du kommer arbeta mot flera olika enheter i organisationen och bland annat följa upp reseräkningar och tidrapporteringar från kollegor ute i organisationen. Vi tror att du dessutom är mån om att driva ditt arbeta framåt och kan självständigt kan välja arbetsmetod samt fatta nödvändiga beslut för att komma framåt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: 15-25h timmar i veckan
* Placering: Marieberg. Det är lätt att ta sig dit med buss.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ore03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 4 april 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024