Meriterande extrajobb som inköps- och logistikadministratör!

Meriterande extrajobb som inköps- och logistikadministratör!

Arbetsbeskrivning

Är student och söker ett meriterande deltidsarbete vid sidan av studierna? Är du en öppen och utåtriktad person som letar efter ett omväxlande och händelserikt jobb? Utvecklas du i en miljö av högt tempo med flera parallella uppdrag, i en social och hjärtlig kultur med högt i tak? Då är denna tjänst helt rätt för dig! Sök redan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN:

Detta är god möjlighet för dig som vill ha ett meriterande deltidsarbete vid sidan av studierna! Protoma/MLT karakteriseras av prestigelösa och drivna personer som gemensamt strävar efter att lösa de uppgifter och utmaningar som de ställs inför. På Protoma/MLT strävar de efter att ha roligt tillsammans, de har en hjärtlig och skämtsam kultur med högt i tak. I tjänsten som inköps- och logistikadministratör kommer du att ingå i ett team på 7 personer. Huvudkontoret finns i Göteborg där företagen sitter i moderna lokaler på Hisingen.



I rollen kommer du att ha en central funktion gällande hantering och planering av företagens order, inköp och leveranser. Deras produkter och tjänster levereras till kunder runt om i Norden, med huvuddelen i Sverige. Framförallt kommer tjänsten att vara en stödjande roll inom logistik, inköp och administration.

Du kommer till exempel att:

Sköta dagliga in- och utleveranser
Sköta orderregistreringar och fakturering samt beställningar hos leverantörer
Vara support för kunder och säljare.


"Hos MLT/Protoma är arbetsuppgifterna varierande och lärorika och du jobbar med frihet under ansvar. Du sitter i flera bolag som har olika specialistområden. De är högt i tak och hela företaget har en komisk jargong och alltid nära till skratt. Fina lokaler med eget kontor som skapar bra arbetsro. Alla i ledning samt chefer är ”en i gänget” vilket skapar en mycket välkomnande miljö." - Jon, vår konsult som arbetar i teamet idag.





VI SÖKER DIG SOM:
Är studerande, ett plus är om du läser en utbildning inom inköp, logistik eller liknande.
Besitter en god teknisk förståelse.
Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat, då båda kommuniceras i tjänsten.
Har B-körkort.


Det är absolut inget krav men meriterande om du har:

Erfarenhet av från en liknande bransch.
Erfarenhet av affärssystemet Pyramid.


Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Som person tror vi att du är en flexibel, prestigelös person som tar ett stort eget ansvar. Du är utåtriktad och klarar av att utföra ditt arbete utan givna rutiner eller instruktioner. För att trivas i rollen är du en person som tar i där det behövs för att lösa de utmaningar som gruppen gemensamt ställs inför. Vi tror att du har en naturlig fallenhet för att organisera och planera.





OM KUNDFÖRETAGET: 

MLT och Protoma är två framgångsrika företag med lång erfarenhet och hög kompetens inom sina områden. Företaget arbetar i en rad olika branscher så som kärnkraft, vattenkraft, vindkraft, stål-, gruv- och processindustrier. Protoma erbjuder produkter, service och utbildning inom spetskompetensområdena mekaniska tätningar, packningar, kompensatorer och lagerskydd. MLT erbjuder avancerade precisions-mätinstrument och mättjänster för förebyggande och avhjälpande underhåll samt 3D scanning. Vill du läsa mer om MLT? Klicka här.


OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från kunden och vår sida är att du efter denna period blir direkt- och tillsvidareanställd av kunden.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Deltid
Placering: Hisingen, Göteborg
Kontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se
Start: Omgående


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 4 april 2022

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023