OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mersen Nordic AB söker nu en serviceinriktad kundansvarig som vill utvecklas inom ett eget ansvarsområde. Låter detta intressant? Sök tjänsten redan i dag! Om kunden:
För vår kund Mersen Nordic AB söker vi nu en kundansvarig orderhanterare. Mersen Nordic AB är en global expert inom elektriska specialiteter samt grafitbaserat material som designar innovativa lösningar utifrån sina kunders behov att optimera sin tillverkningsprocess. Kunderna tillhör områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processerande industrier. I Sverige startades Mersen Nordic 1939, varifrån de bland annat säljer produkter som grafitkomponenter för mekaniska- och termiska applikationer, industriborstar samt säkringar till industrier.
Om jobbet: Mersen Nordic AB söker nu en person till en roll inom Customer Care Unit till kontoret i Kista/Akalla där det i dag arbetar ca fjorton personer. I rollen som kundansvarig orderhanterare kommer du att ingå i ett team på fyra medarbetare. Teamets funktion är fokuserat på att stötta ett antal kunder inom flera segment med bland annat offerter, orderhantering, support i frågor kring leverans och produkter. De ordar du hantera kommer främst in via telefon och mail, i rollen kommer du även att följa leveranser samt hantera eventuella hinder längs vägen. Förutom den dagliga kundkontakten har du även en kontinuerlig dialog med leverantörer då Mersen har fabriker i olika länder runt om i världen. Återkoppling till leverantörer och kunder sker dagligen både via telefon och mail.
I tjänsten ingår även support samt ett nära samarbete med utesäljarna och övriga säljorganisationen. Det kan röra frågor som till exempel leveranstider, priskoll, orderbevakning m.m.
Möjligheter: Nu har du med en talang för kundservice och administration få möjlgihet att utvecklas inom området, har du dessutom ett tekniskt intresse är det en bonus. Du kommer in på ett internationellt företag som säljer innovativa pordukter till en bred marknad. Du kommer att tillhöra ett team med en öppen och härlig stämning där samarbete är en viktig faktor.
Krav: För aktuellt tjänst kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående, nyfiken och social. Du är en serviceinriktad person som trivs i en sådan roll samt har ett strukturerat arbetssätt och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter. För rollen ser vi att du har arbetat med orderläggning och administration tidigare, erfarenhet eller utbildning inom teknik är starkt meriterande. Då Mersen Nordic AB är ett internationellt företag så behärskar du, förutom svenska, även engelska i både tal och skrift på god nivå. Du har bra kunskaper i Office-paketet och det är meriterande med kunskap från affärssystem då stor del av arbetet kommer att ske i JD Edwards.
Arbetstider, tillträde och omfattning: Uppdraget är ett föräldrar vikariat på 1 ½ år initialt via en direktrekrytering vilket innebär att du anställs av Mersen Nordic AB. Arbetet föreligger under kontorstider, heltid, med start omgående med hänsyn till din tillgänglighet. Mersen utgår ifrån 7,8 timmars arbetsvecka där arbetstiderna är mellan 9-16. Det finns flexsystem och man har möjlighet att flexa mellan 7-9 samt 16-18.
Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av
rekryteringsansvarig Olivia Bergström på olivia.bergstrom@hero.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445