Metodhandledare, hemtjänst (vikariat)

Metodhandledare, hemtjänst (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Vård- och äldreförvaltningen i Borås Stad arbetar mot målet att både yngre och äldre invånare som är i behov av vård, omsorg och service, likväl som hälso- och sjukvård samt förebyggande hälsoarbete, ska ha ett gott liv var dag. Förvaltningen består av ca 2 200 medarbetare, varav 80 chefer, och ansvarar för en nettobudget på 1,3 miljarder kronor. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på de 4000 boende/patienter som vi är till för. Genom ett gott samarbete med ständiga förbättringar främjar vi också en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang.

Inom Vård- och äldreförvaltningen arbetar vi för medborgarnas bästa. Vi har fokus på att stödja äldre till en meningsfull tillvaro hela livet ut! Vi jobbar aktivt med individens behov i centrum och arbetar för att skapa en meningsfull tillvaro och ett ökat självbestämmande för de som bor i lägenhet på vård- och omsorgsboende. Vi arbetar också inom ett finskt förvaltningsområde med uppdrag att erbjuda vård- och omsorgsboende med finsk inriktning.

Vill du ha en nyckelroll i att utveckla, förbättra och driva kvalitetsarbetet framåt inom hemtjänsten i Borås Stad? Vi är inne i ett intensivt utvecklingsarbete som syftar till att höja kvaliteten och öka brukarnas inflytande och delaktighet i sin vardag. Vi söker dig, en engagerad och målinriktad metodhandledare, till ett mångsidigt och stimulerande uppdrag!

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader.

Som metodhandledare kommer du att vara ett stöd till enhetschefer i arbetet med att kvalitetssäkra verksamheten gällande dokumentation, uppföljning av insatser m.m. I rollen som metodhandledare ingår det att handleda undersköterskor/vårdbiträden i ett behovsinriktat och systematiskt arbetssätt, för att tillsammans med brukaren utifrån gällande biståndsbeslut ta fram och följa upp insatser som tillgodoser individens behov. I uppdraget ingår det att delta i olika arbetsgrupper vars syfte är att utveckla verksamheten, vara behjälplig att implenentera nya arbetssätt och metoder, hålla utbildningar i social dokumentation samt hålla i uppföljning- och nätverksträffar.

Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer adekvat för tjänsten. Erfarenhet av kvalitetsarbete och handledning i äldreomsorg är ett krav.
Du ska ha goda kunskaper i den nationella värdegrunden, IBIC och social dokumentation enligt Socialtjänstlagen. Du har en god pedagogisk förmåga och kan motivera andra att utvecklas och nå uppsatta mål. Du har en utvecklad förmåga att arbeta självständigt, har lätt att organisera och strukturera upp ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du driven, har ett intresse av att driva förbättrings- och utvecklingsarbete och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med din omgivning.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är en god kommunikatör, har goda kunskaper i Office och har arbetat i verksamhetssystemet VIVA.

Körkort är ett krav
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2021
  • Ansök senast: 17 februari 2021

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024