OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Som metodhandledare kommer du att arbeta på tre boenden i Frölunda och Högsbo med inriktningen förvärvade hjärnskador och intellektuella funktionsnedsättningar. Enheten har ca 35 medarbetare varav merparten är stödassistenter samt en enhetschef. I arbetet ingår bemanningsplanering, ärendemottagning från våra olika uppdragsgivare, planering och strukturering av arbetet kring brukarna, samverkan och samarbete med olika myndigheter och sjukvården samt metodhandledning och metodutveckling. Även administrativa uppgifter ingår i tjänsten.
Vi söker dig som vill arbeta i en verksamhet i utveckling. Vi söker Dig vars styrkor är initiativförmåga, struktur och tålamod. Vi erbjuder en stimulerande och ansvarsfull roll med stor möjlighet att påverka och utforma arbetet tillsammans med dina kollegor och enhetschef. Du kommer att vara med att bygga upp ett nytt samarbete tillsammans med dina kollegor inom den nya samlade enheten.
Vi arbetar enligt Göteborgs Stads fyra förhållningssätt:
- Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för.
- Vi bryr oss.
- Vi arbetar tillsammans.
- Vi tänker nytt.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs utbildning som socionom, socialpedagog eller har YH-utbildning (tidigare KY) eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig.
Krav är även att du har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Funktionshinder. Vi söker dig som har erfarenhet av pedagogiskt arbete på boende inom funktionsstöd och som känner att du har mer att ge för att vidareutveckla arbetet genom att driva utvecklingsfrågor och förfina metodarbetet.
Din erfarenhet och kunskapsbas är avgörande för det stöd du ska ge våra stödassistenter i verksamheterna.
Vi önskar goda kunskaper kring dokumentation och systemet Treserva. God kännedom om bemanningsplanering och upprättande samt implementering av rutiner i en LSS-verksamhet. Goda kunskaper i systemet Time Care. Erfarenhet av in- och utflyttningsprocesser BmSS.
Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning och är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Samt står du för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.
ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du skasjälv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)
Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.