OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns chansen att bli en del av Aleido och arbeta med nybilsprojekt för någon av våra kunder i Göteborg och Trollhättan. Vi söker nya medarbetare till rollerna: Metodingenjör, Diagnosingenjör och Reservdelsingenjör och erbjuder dig ett spännande arbete med fokus på teknik och utveckling där du bidrar med viktig kunskap till eftermarknaden inom fordonsindustrin. Låter det intressant?
Vad rollen innebär
Metodingenjör:
I rollen som Metodingenjör är din huvuduppgift att förenkla serviceteknikerns vardag. Du kommer dagligen arbeta med att studera fordonens struktur i CAD-miljö för att kunna skapa och implementera effektiva metoder för reparation och service. Du kombinerar arbete i kontorsmiljö med praktiskt arbete i verkstadsmiljö, vilket ger dig möjlighet att ständigt lära dig om de senaste tekniska framstegen inom fordonsbranschen.
Diagnosingenjör:
Som Diagnosingenjör arbetar du med att utveckla diagnosverktyg för nya bilar som inte nått marknaden samt underhålla information och metoder löpande. Genom att skapa felsökningar för fordonets olika felkoder och symptom ansvarar du för att identifiera och lösa problemställningar. Du arbetar i team, med scripting och CAD som bas, och ditt arbete lägger grunden för att effektivisera arbetet för mekaniker världen över.
Reservdelsingenjör:
Som specialist inom reservdelshantering arbetar du med att optimera reservdelssortimentet hos vår kund utifrån deras kriterier. Du arbetar nära kunden och får en insikt i hur deras verksamhet ser ut och fungerar. Med hjälp av en djup förståelse inom reservdelshantering och kunden kan du sedan förmedla information till olika målgrupper på ett effektivt sätt.
Vem du är
Gemensamt för dessa tre roller är att vi söker personer med tidigare erfarenhet av fordonsindustrin samt ett stort intresse för teknik. Har du tidigare arbetat på en verkstad som tekniker, alternativt har en eftergymnasial utbildning inom mekanik, fordonsteknik eller mekatronik är detta en bra grund för arbetet.
För rollen som diagnosingenjör bör du även ha arbetat med fordonsdiagnostik eller ha utbildning/erfarenhet inom elektronikområdet.
Som reservdelsingenjör söker vi dig som har arbetat med reservdelar tidigare och förstår hur sortimentet kan optimeras för att effektivisera arbetet för mekaniker världen över.
Du behöver även:
Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Ha möjlighet att arbeta på plats från vårt kontor i Göteborg eller Trollhättan minst 2 dagar/vecka.
Vara en driven, nyfiken och kontakskapande person.
Vad vi erbjuder
På Aleido bidrar du till vårt syfte: att överbrygga klyftan mellan teknik och människorna som använder den. Att arbeta tillsammans med människor med olika bakgrunder och erfarenheter breddar vår förståelse för mänskligt beteende. Vi erbjuder en miljö där medarbetarna är i fokus. Där samarbete, framåtanda och dina unika perspektiv värdesätts. Som medarbetare på Aleido kan du vara trygg med att:
Du är här av en anledning. Varje individ har mycket att bidra med, och vi vill att du ska lyckas.
Du kommer få den stöttning du behöver för att lyckas, samtidigt som du kommer bli utmanad i att driva din utveckling framåt.
Vår lärandekultur hjälper oss att bryta ny mark. Med vårt löfte för lärande lovar vi att generöst dela kunskap, skapa möjligheter för lärande och värdera initiativ att lära.
Vi är öppensinnade och framtidsinriktade. Det innebär att hållbarhet är kärnan i vårt erbjudande, både direkt och indirekt.
Vi tror på värdet av flexibilitet. På Aleido har vi en progressiv policy för distansarbete, och de flesta kan arbeta på distans regelbundet.
Vilka vi är
Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.