OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt.
Familjeenheten i Partille består av fyra barnsekreterare och fyra familjehemssekreterare som arbetar utifrån var sina uppdrag i ett nära samarbete med barnets bästa i fokus. Barnsekreterare ansvarar för att följa upp de placerade barnen enligt gällande lagstiftning och familjehemssekreterare rekryterar, utbildar och handleder familjehemsföräldrarna. På enheten arbetar även två familjerådgivare som erbjuder samtal för par, enskilda eller andra i nära relationer. I vår förvaltning är samverkan ett ledord och vi har jobbat aktivt med Partnering for safety och implementering av detta pågår nu inom barnverksamheterna.
ARBETSUPPGIFTER
Som metodstödjare är du en viktig del i att leda och driva utvecklingsarbetet på enheten och du kommer att metodhandleda barnsekreterare och familjehemssekreterare i deras respektive arbeten. Du kommer att planera och fördela det dagliga arbetet i familjehemsgruppen samt tillsammans med enhetschef planera och genomföra utvecklings- och planeringsdagar för familjehemsgruppen. Du kommer ha ett nära samarbete med metodstödjarkollegor inom barn- och unga, utredning samt vår öppenvård i kommunen.
I tjänsten ingår även att företräda nämnden i Förvaltningsrätt och Kammarrätt.
Vi jobbar i nära samverkan med övriga verksamheter inom social-och arbetsförvaltningen. Sammantaget inom förvaltningen finns det 8 metodstödjare, och du kommer ha regelbunden samverkan och processhandledning med övriga metodstödjare inom förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom med erfarenhet av arbete inom den sociala barnavården, inom familjehemsenhet och/eller med utredning av barn och unga. Har du tidigare arbetat som metodstödjare eller 1:e socialsekreterare och har någon form av arbetsledarutbildning är detta meriterande.
Som person är du lugn och stabil med en hög grad av personlig mognad. Du är trygg i din yrkesroll och behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat med kvalité. Du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem, lyssnar in och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du besitter stor förmåga att skapa teamkänsla och medarbetarengagemang.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52