OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.
Biståndskontoret består av Biståndsenheten, LSS-enheten, Tillsynsenheten och en stabsfunktion.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som metodstödjare på biståndsenheten är att tillsammans med biståndsbedömare och utförarverksamhet vara ett nav i kvalitetsarbetet. Du ansvarar för att hålla samman och kvalitetssäkra arbetet med IBIC. En viktig del i arbetet är att planera, driva och utvärdera metodarbetet. Att motivera och möjliggöra för biståndsbedömare att lyckas och fortsätta utvecklas i sitt uppdrag och att vägleda dem i att ta välmotiverade och rättssäkra beslut.
Handledning och olika typer av utbildningsinsatser kommer att ingå i arbetet.
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling.
KVALIFIKATIONER
Utbildningskrav för denna roll är att du är utbildad socionom. Det är meriterande om du har erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete enligt SOL-lagstiftningens intentioner.
Du behöver ha stor erfarenhet från arbete med myndighetsutövning, IBIC, kunskap om och erfarenhet av projektarbete samt metodstöd.
Du har ett genuint intresse för att arbeta med människor och möter varje individ utifrån dennes behov och önskemål. Du är trygg i dig själv och bekväm med att arbeta självständigt och att handleda och inspirera andra.
Arbetet sker i en komplex verksamhet med många olika funktioner och aktörer och det är därför viktigt att du är strukturerad och strategisk och ser frågor i ett helhetsperspektiv, har god initiativförmåga och vågar ta ansvar.
Du förväntas kunna planera och strukturera ditt arbete självständigt och fungera lika väl individuellt samt i grupp.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91