OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vi på Social- och arbetsförvaltningen i Partille genomgår just nu en spännande utvecklingsfas där vi utökar vår verksamhet för att bättre möta behoven hos våra invånare. Sedan vårvintern 2023 arbetar alla enheter inom barn- och unga området med förhållningssättet och arbetsmodellen Partnering for Safety, som är ett syskon till Signs of Safety. Vi är nu redo att utveckla det arbetet ytterligare genom att starta ett säkerhetsteam, där du som metodstödjare kommer att ha en avgörande och viktig roll. Uppdraget innefattar också arbetsledning och utveckling av mottagningsgruppen på enheten.
Hos oss kommer du att vara en del av en arbetsplats med väletablerade rutiner och en tydlig struktur, vilket utgör grunden för en trygg och rättssäker verksamhet. Vårt fokus ligger på att göra barn och unga ännu mer delaktiga i deras kontakt med oss och vi har en stark samverkan med övriga enheter inom Social- och arbetsförvaltningen. Vi lägger även stor vikt vid god extern samverkan.
Som metodstödjare får du möjlighet till specialisering och ett spännande, meningsfullt och utvecklande arbete. Vi har en sammanhållen arbetsledning som stöttar varandra, och du kommer att arbeta nära enhetschefen och övriga två metodstödjare på enheten.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag är arbetsledning och utveckling av befintlig mottagningsgrupp samt att starta upp ett säkerhetsteam enligt Partnering for Safety. Centralt i ditt arbete är att genom ett situations anpassat ledarskap vägleda och ge metodstöd till socialsekreterararna i det dagliga arbetet. I ditt uppdrag som metodstödjare arbetar du även med en övergripande utveckling av verksamheten tillsammans med övriga metodstödjarkollegor.
Säkerhetsteamet kommer att bestå av två medarbetare med erfarenhet av myndighetsutövning och behandlingsarbete. Mottagningsgruppen består av fyra erfarna medarbetare.
På barn- och ungdomsenheten arbetar sexton utredande socialsekreterare och två metodstödjare.
KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig med en socionomexamen. Du har en gedigen erfarenhet av myndighetsutövning och förstår uppdraget på ett djupgående sätt. Du är självgående, fungerar som en resurs för kollegor och har förmågan att se organisationen i ett helhetsperspektiv.
Din kommunikationsförmåga är god, både muntligt och skriftligt, och du kan entusiasmera andra i arbetet. Du är skicklig på dokumentation och har en administrativ förmåga som gör att du kan strukturera och prioritera ditt arbete effektivt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete enligt Partnering for Safety/Signs of Safety och har B-körkort.
Tidigare erfarenhet av arbetsledande roller är meriterande, liksom erfarenhet av socionomarbete inom andra verksamheter. Du är en lagspelare som värdesätter samarbete och samverkan, och du kan både stödja och leda i olika situationer. Flexibilitet, kreativitet och en vilja att driva förändring är egenskaper som kännetecknar dig, och du har förmågan att snabbt anpassa dig till nya utmaningar.
Vill du vara en del av detta team? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi kan komma att påbörja arbetet med urval och intervjuer redan före sista ansökningsdatum.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida:
https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52