Metodutvecklare till äldreomsorg

Metodutvecklare till äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltning med ca 1 300 medarbetare.

Vi söker nu en metodutvecklare till äldreomsorgen, Falkenbergs egenregi. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en metodutvecklare som ska vara sammanhållande inom området äldreomsorg.
Metodutvecklaren är ett stöd till ledningsgruppen för att ta fram arbetssätt, metoder och rutiner för området samt att implementera dessa. Att utveckla arbetet inom området så att stöd, service, omsorg och vård kan ges till brukarna i enlighet med uppställda mål, metoder, kvalitetskrav och andra riktlinjer. Vi vill öppna upp för kreativitet, nya idéer och verksamhetsutveckling med brukarens perspektiv i fokus.

Du är uppmärksam på behov av utveckling och kompetensutveckling och lyfter frågorna till ledningsgruppen för området. Ditt arbete kommer även handla om att bidra till att stärka samarbetsformerna med andra samarbetspartners, såväl interna som externa.




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen såsom socionom med samhällsvetenskaplig och/eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet av äldreomsorgen, erfarenhet av evidensbaserade/kunskapsbaserade metoder och har vana och intresse av att driva utvecklingsarbete. Du har mycket goda kunskaper gällande SoL-och HSL-lagstiftningen samt dess tillämpning. Vi ser även att du har erfarenhet av arbete med utbildning/handledning samt erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Det är meriterande om du har deltagit i Socialstyrelsens processledarutbildning inom området IBIC. Vidare har du en god pedagogisk förmåga, lätt för att kommunicera och att uttrycka dig i tal och skrift. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat och kan driva flera processer samtidigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Olandersson, enhetschef
0346-88 57 80
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Anette Svensson, enhetschef
0346-88 66 97
Facklig företrädare nås via växel
0346-88 60 00
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egen r
0346-88 66 61
Ola Götesson, Verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61
Verksamhetschef myndighetsavdelningen Johan Klingborg
0346-88 61 96
Administrativ chef Eva-Lena Dahl
0346-88 66 65
Susanne Winroth, personalsekreterare
0346-88 66 66
Ola Götesson, verksamhetschef Falkenbergs egenre
0346-88 66 61 eller 070-33 43 080

Sammanfattning

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


12 november 2024