OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Drivs du av att ge bästa möjliga service och trivs i att arbeta i en miljö med högt tempo? Då kan det vara dig vi söker!
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB.
Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag där vår värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens. Hos oss har du möjligheten att växa i din roll och utvecklas i takt med verksamhetens behov.
Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare har du en viktig roll i att skapa en positiv kundupplevelse för våra hyresgäster. Tillsammans med fem kollegor arbetar du närmast våra hyresgäster och ser till att de får den hjälp de behöver.
Du tar emot felanmälningar och övriga hyresgästfrågor som inkommer via telefon och mail och vidareförmedlar dessa till rätt utförare för åtgärd. Tillsammans skapar ni goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer samt bidrar till att Micasas kundtjänst kännetecknas av gott bemötande och hög service.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
- Ta emot ärenden via telefon och mail
- Vidareförmedla ärenden för åtgärd, internt eller till upphandlade entreprenörer
- Följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster
- Göra beställningar och hantera fakturor från entreprenörer
Rollen innebär mycket interna kontakter med bland annat förvaltare, teknisk förvaltare, bostadsförvaltare och driftsamordnare gällande ärenden i fastigheterna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
- Fullständig gymnasieutbildning
- Minst ett års arbetslivserfarenhet av kundservice via telefon och mail
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av kundservice inom fastighetsbranschen
- Erfarenhet av ärendesystemet Fast2
- Behärskar fler språk än svenska och engelska
Personliga egenskaper
Då våra kundtjänstmedarbetare är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster söker vi dig som brinner för service och förstår vad som driver kundnöjdhet.
Vidare är du en skicklig kommunikatör med förmåga att inge förtroende och som samarbetar väl med andra. Med din positiva attityd vill du också vara med och bidra till teamets och bolagets utveckling.
Vi kommer i denna rekrytering lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
I denna rekrytering kan vi komma att tillämpa provanställning. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Laura De Los Santos, enhetschef Hyresgästservice, mailto:laura.de.los.santos@micasa.se eller Sabina Korva, HR-generalist, mailto:sabina.korva@micasa.se. Du kan också kontakta oss via mailto:info@micasa.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Vi äger och förvaltar ca 110 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi
Vi kan engagera oss i något som vi brinner extra för genom 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år. Vi har även ett förmånligt friskvårdsbidrag, rabatterade gymkort, förmånligt lunchkort, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats https://www.micasa.se/
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54