Microsoft 365- expert / Fast Track Manager

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en expert inom Microsoft 365 till ATEA!

Är du tekniskt kunnig inom Microsoft 365- plattformen och brinner för att ge bra service åt kunder? Gillar du att föra projekt framåt samtidigt som du bygger kontaktnät med kunder i hela världen? Då är detta ett arbete för dig!

Vi söker nu en ny medarbetare till vår kund Atea.

Du kommer att jobba i Fast Track- teamet med att projektleda kunderna i att komma igång med deras molntjänster, primärt levererade via Microsoft Office 365 och EMS, vilket således skapar affärsnytta snabbare med hjälp av Microsofts molntjänster. Du kommer erbjuda kunden en uppsättning beprövade metoder, verktyg och resurser som hjälper kunden att nå framgång med sina molntjänster.

Vidare kommer du tillsammans med kunden ta fram planer för att bli produktiv med Office 365 och EMS. Du kommer att, främst via telefon, mail och Teams, arbeta rådgivande och leda kunderna framåt i sin process mot fullt aktiverade molntjänster, såväl tekniskt men också med tips för hur verksamheten kan nyttja plattformen för att bli mer effektiva i sin vardag.

Du kommer ingå i ett härligt team om 5 personer där gemenskap, skratt och resultat genomsyras. Som medlem i teamet jobbar du med kunder i hela EMEA, du kommer ha direktkontakt med Microsoft och deras tekniska experter, du får fortbildningar och kommer skaffa dig en bred kunskap inom hela Microsoftplattformen, vilket banar en unik väg mot framgång inom IT och teknik.

Arbetstider: Kontorstider, 8-17.

Omfattning: Heltid, där du kommer vara anställd av Maxkompetens men arbeta på plats hos Atea och vara en fullgod medlem av deras team!

Start: Snarast möjligt



Profil

För att passa in i denna roll ser vi att du är tekniskt kunnig och en extrovert person som gillar att ha kontakt med kunder. Du gillar att planera din dag och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du har förmågan att arbeta självständigt och att arbeta med projekt och ansvara för att allt ska gå i lås. Arbetslivserfarenhet av Office 365 eller examen inom IT/teknik är ett krav.

Det är meriterande om du har arbetat med någon form av service via telefon tidigare. Vidare skriver och talar du engelska och svenska obehindrat.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Anders Gustavsson på tel. 0707-900 496 alternativt



Om Atea

Atea är svenska landslaget i IT-infrastruktur som har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. För Atea är det viktigt att du liksom företaget lever dessa värderingar.

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024