OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en entusiastisk Microsoft 365 Specialist som kommer att spela en central roll i att säkerställa våran kunds tekniska effektivitet. Som Microsoft 365 Specialist har du en nyckelroll för utvecklingen av kundens digitala arbetsplats. Rollen innefattar att underhålla, administrera och ge support till M365-produkter och funktioner (till exempel Exchange, Teams och SharePoint). Du kommer även instruera och utbilda Servicedesk för att förbättra kunskapen inom M365-området och även assisterar det globala onsite-supportteamet, till att bygga komplexa SharePoint-webbplatser baserade på kommunikation och intressenthantering.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Driva process- och arbetsförbättringar inom domänen.
- Driva och implementera interna IT projekt relaterade till IT Arbetsplats/M365.
- Tillhandahålla stöd för L3-fall samt kunskapsdelning med L1/L2 medlemmar.
- Identifiera trender i problem och utföra rotorsaksanalyser på omfattande problem eller fel.
- Stödja strategin för O365-plattformsområdet tillsammans med Head of IT, Service Desk och workplace.
- Du har kontakt med stakeholders: Digital Workplace-teamet, Cloud & IT Operations-team och affärsintressenter externt som Microsoft och Microsoft-partner och externa konsulter.
Tekniskprofil:
- Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet som specialist inom Exchange, Teams och Sharepoint.
- Du har goda tekniska kunskaper inom Azure.
- Erfarenhet av tidigare exponering för incidenthantering, eskaleringsprocedurer och relaterade discipliner (ITIL).
- Systemadministration av O365 samt hantering av L2 och L3-fall.
Personlighet:
- Teknikintresserad
- Driven, självständig och effektiv
- Prestigelös, flexibel och kreativ
- Serviceinriktad och kommunikativ
- Hanterar engelska i tal och skrift
- Förmåga att dela med sig kunskaper
- Social och trevlig lagspelare
- God analytisk förmåga