Middle Office Controller

Middle Office Controller

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Skandia! Vill du arbeta med att bidra till god intern styrning och kontroll av bankens verksamhet? Vi söker nu en Middle Office Controller till avdelningen Kredit & Kontroll på Skandiabanken. Som Middle Office Controller får du möjligheten att utvecklas i en bred och ansvarsfull roll där dina idéer och tankar värdesätts stort! Nu ser vi fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN

I den här rollen får du arbeta med kontroll- och uppföljningsarbete där samarbete med alla delar av bankens verksamhet ingår. Kontroll och uppföljning sker med fokus på regelefterlevnad av kreditverksamheten men även verksamheten kopplad till värdepapper. Avdelningen Kredit & Kontroll består idag av sju medarbetare och tillsammans kommer ni att spela en viktig roll i Skandiabankens verksamhet. Kredit & Kontroll ansvarar förutom för kontroll av regelefterlevnad även för att hantera inkassoärenden och analys av bankens kreditgivning och kreditrisk, samt övergripande för bankens hållbarhetsarbete.

Du erbjuds:
Skandia tänker långsiktigt, och erbjuder ett stort antal förmåner som kan ge dig förbättrad ekonomi på sikt och som berikar ditt liv och välbefinnande. På banken arbetar de med att kombinera affärsnytta, lönsamhet och samhällsnytta genom olika initiativ. Du sitter i ljusa lokaler med gym och gruppträningsmöjligheter i en lugn del av city, ett stenkast från shopping, grönområden och kollektivtrafik.

VI SÖKER DIG SOM
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annat relevant område
- Minst 1 års erfarenhet inom bank/finans samt erfarenhet av bolåneaffären
- God kommunikativ och skriftlig förmåga, du pratar och skriver svenska och engelska på hög nivå då det är Skandias koncernspråk

Det är även starkt meriterande om du har erfarenhet av arbete inom regelverk och/eller kontroller och/eller har Swedsec-licens inom bolån.

Som person är du:
- Analytisk
- Noggrann
- Ansvarstagande
- Har en god samarbetsförmåga

Övrig information:
- Startdatum: enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning
- Placering: Lindhagensgatan 86
- Skandia tillämpar hybridlösning där du kommer ha möjlighet att arbeta hemifrån och på kontoret

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 8 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024