Middle Office Manager till fondförvaltare

Middle Office Manager till fondförvaltare

Arbetsbeskrivning

Har du administrativ erfarenhet av handel med värdepapper? Är du en social, driven och analytisk person? Om du söker en bred roll där ingen dag är den andra lik, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Middle Office Manager till vår kund, en av landets mest kända fondförvaltare. Du kommer att axla ett brett ansvar för förvaltningsrutiner, andelsägarhantering och ägarfrågor. Bolaget strävar efter att erbjuda den bästa riskjusterade avkastningen på fondmarknaden. Du utgår från kontoret beläget i centrala Stockholm, med viss möjlighet till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du ansvara för att starta upp bolagets middle office-funktion som utgör en länk mellan operations och förvaltningsorganisationen. Det är en bred roll med varierande arbetsuppgifter, administrativa som analytiska. Dina ansvarsområden inkluderar, men är inte begränsade till följande:
Administration och kontroll av affärer
Stämma av portföljer mot backoffice
Utveckling av portföljhanteringssystem
Sköta rapportering kopplad till fondernas innehav
Administrera interna loggar och följa upp loggade uppgifter
Planera och driva bolagets engagemang kopplade till ägarfrågor
Genomföra hållbarhetsanalyser med hjälp av de systemverktyg bolaget nyttjar
Administrera andelsägarinformation, inklusive onboarding och kundkännedom
Sköta informationsgivning till kunder och publikt

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en social och kommunikativ person som har lätt för att bemöta olika typer av människor. Du är driven, ordningsam och tar gärna egna initiativ. Vi ser även att du är analytisk och är trygg i ditt egna beslutsfattande. Vidare tror vi att du arbetar lika bra självständigt som i team.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Administrativ erfarenhet av handel med värdepapper
God känsla för siffror
Goda kunskaper i MS Office, främst Excel
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet backoffice-arbete

Omfattning och tillträde
Heltid. Uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34180 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024