OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Middle Office specialist till Carnegie Fonder - Rekrytering
Carnegie fonder grundades 1988 och har ett förvaltat kapital på 100 miljarder kronor vilket gör oss till en av landets största fristående fondförvaltare. Alla våra fonder är aktivt förvaltade och skapar ekonomisk trygghet åt privatpersoner, pensionssparare, institutioner och företag.
Vi sitter i trevliga lokaler i Stockholm city.
Carnegie Fonder utökar nu teamet Middle Office och söker en Middle Office Specialist, vilket är en stimulerande roll i ett välrenommerat bolag med hög tillväxt.
Hos oss hittar du drivna och professionella medarbetare och en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du ges stort förtroende att genomföra dina åtaganden.
Arbetsuppgifter
Middle Office på Carnegie fonder är ett framgångsrikt team där du som medarbetare tar ett stort ansvar och får gehör för nya idéer som utvecklar avdelningen. Teamet består av fyra personer vilket innebär att du får ett brett segment av ansvarsområden och arbetsuppgifter.
Då delar av administrationen på Carnegie fonder är outsourcad är det Middle Office ansvar att kontrollera olika delar inom operations.
I rollen ingår bland annat:
- Bevaka utvecklingen av NAV, corporate actions, risk och värdering
- Kontrollera och analysera marknadsdata, intern- och extern rapportering
- Compliance, regelverk, skattefrågor, myndighets- och hållbarhetsrapportering
- Projekt, både som projektmedlem som projektledare
Kvalifikationer
Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av operations inom en fondverksamhet. Du har relevant akademisk utbildning. Du är van vid att arbeta med finansiella instrument och förstår översiktligt hur ett fondbolag eller en kapitalförvaltning fungerar.
Du har goda kunskaper i Excel och talar och skriver engelska obehindrat. Du är intresserad av olika systemlösningar och har du erfarenhet från arbete med BI-verktyg är det mycket meriterande. Du är en van användare av Bloomberg och har arbetat i något eller några olika portföljsystem.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är analytisk, målinriktad, engagerad, driven och positiv samt har intresse för finansiella marknader. Du är lyhörd och kommunikativ, har lätt för att samarbeta, gillar stundtals högt tempo och har en stark laganda.
Om Rekryteringsprocessen
I denna rekrytering samarbetar Carnegie Fonder med Capega och affärskonsult Robert Persson. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida. Ansök gärna direkt då urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Persson på robert.persson@capega.se
Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.